افتتاح استخر سرپوشیده تربیت و یک سالن ورزشی در داراب

داراب ( پانا ) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد استخر تربیت، سومین استخر افتتاح شده در حوزه آموزش وپرورش در استان فارس است و سه استخر دیگر در حال آماده سازی و تکمیل است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح استخر سرپوشیده تربیت و یک سالن ورزشی در داراب

علی محمد اطاعت، معاون مدیر کل و مدیر آموزش وپرورش داراب در آیین افتتاح این استخر گفت: باید برای آموزش بهتر زیرساخت‌های آموزشی نیز فراهم شود و توسعه فضای آموزشی سبب توسعه کمی و کیفی آموزش خواهند شد.

سه سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی و هم اکنون استخر و سالن شهرک غدیر و درآینده پیست دو و میدانی بصورت آموزشی و ورزشی در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

او از قهرمانی، معاون تربیت بدنی اداره کل و دهقان رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس در تخصیص بیش از ۵۰ میلیون تومان برای تجهیز مدرسه پویا تشکر کرد.

رئیس شورای آموزش وپرورش و فرماندار ویژه شهرستان داراب نیز با اشاره به افتتاح شش پروژه آموزش و پرورش در ایام الله دهه مبارک فجر گفت: ۳۶ پروژه در داراب در دست اقدام است که ۱۰ پروژه آن بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: با نگاه ویژه مسئولان استانی و شهرستانی با همکاری خیرین نیک اندیش در تلاشیم که زیربناهای توسعه آموزش و پرورش را افزایش دهیم و آینده نوید بخشی برای توسعه آموزش و پرورش رقم بزنیم.

عسکری، نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: اگر بخواهیم به توسعه همه جانبه برسیم باید تحول اساسی در آموزش و پرورش ایجاد شود. آموزش وپرورش سکاندار توسعه کشور است که باید در مسیر تحول حرکت کند.
او افزود: در راستای تعلیم و تربیت با فضای موجود به جایی نمی‌رسیم و بسیاری از فضای موجود شهرستان نامطلوب است که امید است با مشارکت خیرین و کمک اداره نوسازی این مشکلات رفع شود.

موصلی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس نیز در این مراسم گفت: سرانه فضای آموزشی در کشور از بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشته است، نوزده و نیم درصد مدارس تخریبی و ۸۰ درصد مقاوم سازی شدند.

او افزود: از همه ظرفیت های نظام جمهوری اسلامی استفاده می کنیم و در راس آن از خیرینی که جز افراد باهوش جامعه محسوب می‌شوند چرا که هر اتفاقی در زندگی افراد رخ می دهد از مدرسه شروع می‌شود و ۴۲ پروژه در شهرستان داراب در حوزه آموزش وپرورش نشان از تلاش مسئولانه همه مسئولان شهر است.

قهرمانی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در گفت‌وگو با پانا، گفت: سرانه فضاهای ورزشی در استان فارس رتبه قابل قبولی در کشور دارد که با ۳۱ صدم متر مربع که هنوز پایین تر از میانگین کشوری هستیم جایگاه ۱۶ در کشور داریم که باید همگان دست به دست هم داده و در آینده تا ۱ متر مربع برای استانمان اضافه کنیم.

قهرمانی گفت: این امر با اقدامات زود بازده نظیر استفاده از ظرفیت چمن مصنوعی، تغییر کاربری سالن‌های کم بازده و بلا استفاده و روباز و مدارس پویا محقق خواهد شد.

وی گفت: برای سلامتی دانش‌آموزان و کم تحرکی و کنترل وزن آنان نیاز به ساخت فضاهایی داریم که این نقیصه ها را جبران کنند که این امر با اجرای طرح کوچ در مدارس میسر شده و با استفاده از ظرفیت کانونهای ورزشی و ارائه ساعات فوق برنامه برای دانش آموزان و فرهنگیان می توانیم بیماری های غیر واگیردار نظیر دیابت و برخی سرطان ها را کنترل کنیم.

این پروژه ورزشی با مساحت 5278 متر مربع، زیربنای 1454 متر مربع با اعتبار بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال و مجهز به استخر، سونا خشک و بخار ، جکوزی، سالن بدنسازی، کافی شاپ ، تاسیسات و موتورخانه، سیستم سرمایشی و گرمایشی، چاه آب ، رختکن، کفش داری، سالن انتظار، دفتر مدیریت و ... است.

در ادامه افتتاح پروژه ها، سالن ورزشی چند منظوره زنده یاد ابوالفضل ظریف واقع در شهرک غدیر نوایگان توسط نماینده مردم شهرستانهای داراب وزرین دشت در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان افتتاح شد.

این سالن در مساحت زمینی به متراژ ۳۲۰۰ متر مربع و زیر بنای ۱۱۰۰ متر مربع در ابعاد ۴۰ در ۲۲ با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس با مشارکت خیرین به بهره برداری رسید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار