افتتاح بیش از ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر۳۲۲ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در شهرستان جهرم

شیراز (پانا) - استاندار فارس از افتتاح بیش از ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۲۲ میلیارد تومان در شهرستان جهرم همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت تعداد و اعتبار این پروژه‌ها از هفته دولت تا کنون بسیار بیشتر است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح بیش از ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر۳۲۲ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در شهرستان جهرم

عنایت الله رحیمی، در آیین افتتاح ترمینال جدید فرودگاه شهدای جهرم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای شهرستان جهرم و همچنین یاد و خاطره علمای بزرگ این دیار گفت: شهرستان جهرم، شهرستانی ویژه و دارای پتانسل های فراوان است که قطعا باید اقدامات زیادی برای بالفعل شدن این استعدادها انجام شود که خوشبختانه دولت اهتمام ویژه ای در این زمینه داشته است.
او با بیان اینکه اگر امروز پروژه هایی افتتاح می‌شود به همت دولت تدبیر و امید در این سختی ها است، خاطرنشان کرد: دولت با وجود سختی هایی همچون تحریم ها بیماری کرونا و اینکه بیش از ۵۰ درصد از درآمد خود را در اختیار ندارد، خدماتش را به صورت گسترده ارائه داده است.
نماینده عالی دولت در استان فارس اظهار کرد: قطعا انتظار ما از سایر قوا نیز این است که گشایشی فراهم کنند تا امکان مبادلات بین المللی برای دولت فراهم شود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه زندگی در رفاه و آسایش و بهره مند شدن از فرصت‌ها و سرمایه‌های خدادادی حق مردم است، افزود: استفاده از این فرصت‌ها نیازمند هماهنگی بین قوا و بسترسازی قانونی توسط قوه مقننه است.
وی با بیان اینکه دولت تلاش کرده در زمینه های مختلف در استان فارس خدماتی را ارائه دهد، گفت: امروز اگر مسئولان مختلف با پروژها عکس می‌گیرند نتیجه زحمات همین دولتمردان است.

استاندار فارس همچنین از افتتاح بیش از ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۲۲ میلیارد تومان در شهرستان جهرم همزمان با دهه فجر خبر داد و بیان کرد: تعداد و اعتبار این پروژه‌ها از هفته دولت تا کنون بسیار بیشتر است.

رحیمی با بیان اینکه در راستای احداث فرودگاه جهرم نیز زحمات ویژه ای انجام شده است به خدمات مختلف ریلی، جاده ای و هوایی که در دولت های یازدهم و دوازدهم در استان انجام شده است اشاره کرد و گفت: آزاد راه شیراز -اصفهان که تنها برای شیراز و اصفهان نیست و برای اتصال جنوب کشور به مرکز و شمال کشور است و همه مردم این مناطق از آن استفاده می‌کنند، بزرگراه شیراز- جهرم -لار که هزینه‌های بالایی در این دولت برای آن اختصاص یافته و به حمدالله نتیجه بخش بوده است، بزرگراه های دیگری که استان فارس را به استان‌های همجوار وصل می‌کند از جمله بزرگراه شیراز -فسا -داراب -جهرم -بندرعباس یا بزرگراه شیراز-فسا، استهبان-نیریز و سیرجان- شیراز، اصفهان،شیراز یزد، شیراز -یاسوج و بوشهر از مواردی است که توسعه استان را در پی دارد.
او به خدمات ریلی ارائه شده در استان نیز اشاره کرد و گفت: راه آهن اقلید به یزد که تا پایان سال حداکثر تا پایان این دولت به بهره برداری می رسد حدود ۳ تا ۴ ساعت فاصله زمانی ما به مشهد مقدس را کاهش و دسترسی ما را افزایش می دهد و توسعه اقتصادی برای استان فارس در پی خواهد داشت.
رحیمی ادامه داد: راه آهن های شیراز گل گهر، شیراز جهرم بندرعباس و دیگر راه‌های فرعی نیز در دستور کار است که انشاءالله منجر به نتیجه خواهد شد.
استاندار فارس با اعتقاد به اینکه فرودگاه‌ها نقش پیشتاز در توسعه منطقه‌ای دارند، خاطرنشان کرد: در ۴ فرودگاه عملیاتی در فارس شامل دستغیب، جهرم، لار و لامرد خدمات ارزنده ای چه در ابتدای سال چه امروز که در دهه فجر قرار داریم انجام شده که ترمینال لامرد، ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه لار ، سالن پروازی فرودگاه جهرم و سالن پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه شیراز که در دست اجراست از جمله این خدمات محسوب می‌شود.
رحیمی تاکید کرد: استان فارس با توجه به این زیرساخت‌ها و سه فرودگاه دیگری که هنوز عملیات پروازی در آنها صورت نمی‌گیرد اما زیرساخت‌های لازم در آنها وجود دارد، می‌تواند هاب خدمات هوایی در جنوب کشور باشد و قطعاً این موضوع موفق خواهد شد.
او همچنین با بیان اینکه اقدامات درخور توجهی در زمینه توسعه صنایع هوایی و وابسته به آن در سطح کشور انجام شده از مذاکرات توافقنامه‌های استان فارس برای برخورداری از این صنایع در آینده نزدیک خبر داد.
رحیمی با تاکید بر اینکه همه مردم فارس و همچنین شهرستان جهرم استحقاق دارند از خدماتی بیش از آنچه امروز برای آنها انجام شده برخوردار شوند، عنوان کرد: همه کسانی که مسئولیتی بر عهده دارند خود را مکلف می‌دانند به عنوان خادمین مردم در این راستا تلاش و کوشش کنند.
ترمینال جدید فرودگاه شهدای جهرم با مساحت ۲۳۰۰ متر مربع در محوطه ای به مساحت ۲۶۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ ۱۶۲ میلیارد ریال ساخته شده و سرانه مسافر را به ۲۲۰ هزار نفر در سال افزایش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار