تقویت مباحث فرهنگی در جامعه مقدمه کاهش ورودی زندان ها است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل تاکید کرد تقویت مباحث فرهنگی در جامعه مقدمه کاهش ورودی زندان ها است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تقویت مباحث فرهنگی در جامعه مقدمه کاهش ورودی زندان ها است

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو ،استاندار اردبیل در نشست با رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تصریح کرد: حراست از سبک زندگی اسلامی - انقلابی که از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی به شمار می رود، از مهم ترین عوامل در کاهش جرم و ورودی زندان ها است.

او ورود عملیاتی تمامی حوزه های اجرایی ، قضایی و سایر بخش های دخیل برای تقویت حوزه فرهنگ را ضروری دانست و بیان کرد: در همین راستا در استان اردبیل بررسی آسیب های اجتماعی - فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی کلیه شهرستان های استان مورد تاکید بوده و پیگیری می شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: مهارت آموزی و ورود به بازار کار برای افراد در معرض آسیب و مستعد ورود به زندان از دیگر اقداماتی است که در کاهش میزان ورودی ها به زندان از اهمیت برخوردار است.

بهنام جو افزود: در همین راستا در استان اردبیل مرکز بازپروری و مهارت آموزی برای معتادان متجاهر استان فعال شده و بیش از ۳۰۰ نفر پذیرش و در حال درمان است.

او تصریح کرد: اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته نیز از جمله اقداماتی است که در استان با همکاری واحدهای تولیدی پیگیری می شود.

استاندار اردبیل افزود: در این خصوص لازم است اداره زندان ها با همکاری دستگاه های حمایتی دیگر در راستای مهارت آموزی برای زندانیان نیز برنامه ریزی کرده و زمینه اشتغال آنان در کارخانجات را فراهم کنند.

محمد مهدی حاج محمدی ،رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز در این جلسه از هدفگذاری برای ایجاد اشتغال و مهارت آموزی به زندانیان خبر داد و گفت: در صورتی که برای رفع مشکل اشتغال و مهارت آموزی زندانیان برنامه ریزی نشود، اقدامات تربیتی دیگر تاثیر گذار نخواهد بود.

او افزود: زندان ها کانون اصلاح و تربیت است و اگر این اقدام به درستی در این مکان اجرایی نشود، عواقب آن دامنگیر کل جامعه می شود.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به تکالیف زندان در قبال افراد نیازمند اصلاح و تربیت اظهار کرد: زندان به عنوان پرستار ، حوزه قضایی به عنوان درمان گر و حوزه اجرایی نیز با تامین زیرساخت ها باید دست به دست هم داده و با اصلاح و تربیت زندانیان ، هم از میزان ورودی به زندان بکاهیم و هم افراد سالم از زندان ها به جامعه تحویل دهیم.

ناصر عتباتی، رییس دادگستری کل اردبیل نیز در ادامه این جلسه از وجود همکاری و هم افزایی دستگاههای قضایی و اجرایی در استان در رابطه با پیشگیری از تخلفات خبر داد و گفت: در بحث کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری تمامی حوزه ها ورود جدی شده ولی همچنان برای کاهش این معضلات نیازمند پیگیری های کلان هستیم.

او نیاز به تامین زیرساخت ها برای اقدام مناسب در راستای اصلاح و تربیت را ضروری دانست و افزود: در سال جاری اعتبارات مناسبی از محل بودجه های استانی برای حوزه زندان ها مصوب شده که با اختصاص آن، اقدامات مهم در این راستا از جمله دیوارکشی زندان گرمی عملیاتی می شود.

رییس دادگستری کل استان، اشتغالزایی برای زندانیان را از جمله ضرورت های اصلاح و تربیت عنوان کرد و جلب مشارکت واحدهای صنعتی در این خصوص را برای کاهش معضلات اجتماعی حائز اهمیت دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار