محسن رضوانی در گفت‌وگو با پانا

نگرانی ژاپنی‌ها از شیوع کرونا؛ با این وضع بعید است المپیک توکیو برگزار شود

شانس واترپلو ایران برای حضور در انتخابی المپیک کم است

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از ادامه تلاش‌های فدراسیون ایران برای برگزاری دیدار انتخابی المپیک بین تیم‌های ملی واترپلو ایران و قزاقستان خبر داد اما تاکید کرد که شانس کمی برای پذیرش این درخواست از سوی فدراسیون جهانی وجود دارد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی  ژاپنی‌ها از شیوع کرونا؛  با این وضع بعید است المپیک توکیو برگزار شود

محسن رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، درباره شانس حضور واترپلوی ایران در انتخابی المپیک گفت: « ما به فدراسیون جهانی شنا (فینا) نامه زدیم و از آن‌ها خواستیم که مسابقات انتخابی المپیک برگزار شود اما با توجه به شرایط موجود فکر نمی‌کنم تأثیر چندانی داشته باشد و ترتیب اثر داده شود. متأسفانه شیوع ویروس کرونا شرایط را بسیار سخت کرد و در نهایت تصمیم فدراسیون جهانی به این ختم شد که کشور میزبان (ژاپن) و قهرمان آسیا(قزاقستان) در این مسابقات حضور پیدا کنند. »

وی ادامه داد: « شیوع ویروس کرونا شرایط را برای ورزش‌های آبی خیلی سخت کرد و به جرات می‌توانم بگوییم یک نسل که می‌توانستند در این دوره شکوفا شوند و استعدادهای خود را به نمایش بگذارند با این ویروس منحوس از بین رفت. در مورد واترپلو هم از سوی فدراسیون شنا اقدامات زیادی انجام شد و ما تلاش خود را به کار گرفته‌ایم اما حتی در صورت موافقت فینا موضوع اصلی این است که این مسابقات انتخابی در کجا برگزار شود و کدام کشور شرایط میزبانی را بر عهده می‌گیرد. »

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره وضعیت تیم ملی واترپلو ایران گفت: « اگر مسابقات انتخابی برگزار می‌شد ورزشکاران رشته واترپلو تلاش بسیار زیادی می‌کردند. البته که قزاقستان حریفی قدرتمند بود. تیم قزاقستان فقط سه ورزشکار صرب که شرایط بسیار خوبی دارند را در اختیار دارد، بنابراین کار سخت بود اما همانطور که گفتم ورزشکاران ما بسیار باانگیزه بودند و تمام تلاش خود را به کار می‌گرفتند اما در نهایت فعلاً تصمیم فدراسیون جهانی شنا این شد که تنها دو کشور از قاره آسیا در مسابقات المپیک حضور داشته باشند،کشور ژاپن میزبان است و کشور قزاقستان هم قهرمان آسیا است. »

رضوانی درباره احتمال لغو المپیک گفت: « شیوع کرونا در جهان شرایط را برای ورزش سخت کرده است، در حال حاضر ۹۰۰ شناگر در جهان منتظر مسابقات انتخابی هستند تا بتوانند به سهمیه المپیک برسند.با شرایطی که الآن ویروس کرونا در بعضی کشورها به اوج رسیده است، من بعید می‌دانم المپیک برگزار شود، کشور ژاپن هزینه‌ بسیار زیادی کرده و قطعاً بدون تماشاگر مسابقات المپیک را برگزار نمی‌کند. »

وی در پایان گفت: « از آن طرف مردم ژاپن طبق نظرسنجی که صورت گرفته نگران شیوع کرونا هستند و به نظرم شرایط برای تصمیم‌گیری سخت شده است. با این حال ما همچنان در تلاش هستیم، به فینا هم نامه ارسال کرده‌ایم و منتظر پاسخ آن‌ها هستیم، هر چند که شانس کمی داریم. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار