همزمان با ایام‌الله دهه فجر صورت گرفت:

تجلیل از خانواده شهدای دماوند

دماوند(پانا) - به منظور پاسداشت خانواده‌های معزز شهدا از مادران و پدران شهدای دماوندی ، بر سر مزار مطهر آنها تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از خانواده شهدای دماوند

همزمان با چهل و دومین بهار آزادی و در آستانه ولادت حضرت‌ فاطمه‌زهرا(س)، رقیه عرب معاون پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستان دماوند، به همراه همکاران حوزه پرورشی این مدیریت، سرپوشی فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی شهید‌فهمیده دماوند و گروه جهادی «دختران حاج قاسم» از چند خانواده شهید دماوندی تجلیل کردند.

تکریم از خانواده‌های شهیدان حمیدرضا عبدالرحیمی، حمید رمضانعلی، مصطفی طاهری، از جمله برنامه‌های ویژه دهه فجر سال 99 معاونت پرورشی آموزش و پرورش دماوند و بسیج دانش‌آموزی این شهرستان بود.

شهید‌حمیدرضا عبدالرحیمی که در 20 شهریور سال 1345 دیده به جهان گشوده بود، در روز 12/8/1362 و در جریان عملیات والفجر‌4 در پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره، شهید و دعوت حق را لبیک گفت. مزار این شهید گلگون کفن در بهشت حضرت‌رقیه‌(س) دماوند واقع است.

شهید‌حمید رمضانعلی در 22 سالگی بر اثر اصابت گلوله تانک طی عملیات مسلم‌بن‌عقیل در منطقه سومار به شهادت رسید و مزار وی در حسینیه روح‌افزا دماوند است.

شهید‌مصطفی طاهری نیز که متولد 7 مهر 1344 بود در روز 28 اردیبهشت‌ماه 1361 و در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر موسوم به «الی بیت‌المقدس» به مقام رفیع شهادت رسید و در گلزار شهدای امامزاده سید‌محمد جیلارد دماوند به خاک سپرده شد.

به خانواده این شهدا یک لوح مزین به عکس مادر و پدر شهید اهدا شد که تصویر شهید خود را در دامن گرفته‌اند. طراحی و تهیه این لوح اهدایی را گروه جهادی «دختران حاج قاسم» انجام دادند؛ گروهی جهادی که هر هفته در محلات دماوند به دانش‌آموزان محروم به صورت رایگان تدریس می‌کنند و به رفع اشکال تحصیلی و کمک به آنها می‌شتابند. این گروه‌ جهادی شامل دختران دانش‌آموز فعلی دماوند و دانش‌آموزان فارغ التحصیل مدارس دماوند هستند.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار