نماینده ولی فقیه در البرز عنوان کرد:

تربیت کودک مساوی است با ادامه انقلاب

کرج (پانا)- نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت این استان نیاز به کار تخصصی درحوزه کودک دارد تا کودکان با اخلاق معنوی رشد پیدا کنند.

کد مطلب: ۱۱۶۰۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
تربیت کودک مساوی است با ادامه انقلاب

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش البرز، آیت الله سید محمد حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در کرج، در نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش البرز که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند که هر چه در آموزش و پرورش هزینه کنیم، سرمایه است، بنابراین برای آموزش کودکان باید تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت مهدهای کودک پس از سالها پیگیری از بهزیستی به آموزش و پرورش سپرده شد تا کودکان در برنامه ای نظام‌مند آموزش ببینند.

نماینده ولی فقیه در البرز بیان کرد: کودکان برای آموزش معارف قرآنی و دینی نیاز به مربی توانمند در حوزه کودک دارند تا بعد از مدتی انحراف عقیدتی و فکری پیدا نکنند.

وی با بیان اینکه از آموزش و پرورش انتظار می رود درحوزه کودک جدی تر کار کند، یادآور شد: برای تربیت کودکان و نوجوانان سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب را داریم که باید از آن بهره ببریم تا دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.

حسینی همدانی تصریح کرد: تربیت انسان های با اخلاق، مبتکر، ایده پرداز، قوی و اهل تعامل اجتماعی از جمله محورهای مهمی است که در بیانیه گام دوم انقلاب وسند تحول بنیادین به آن پرداخته شده است که آموزش و پرورش و حوزه های علمیه با تعامل و همکاری می توانند این بخش را تقویت کنند.

وی افزود: وقتی به وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه نگاه می کنیم می بینیم که در طول ۴۰ سال گذشته در تربیت کودکان و نوجوانان کار جدی نکردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج از معلمان به عنوان مهمترین عامل تاثیرگذار در نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: کلام معلم در کودکان بسیار تاثیرگذار است و باید از آن استفاده کنیم.

وی به ویژگی خاص استان البرز در بخش فرقه ها اشاره کرد و یادآور شد: هر فرقه ای دارای ویژگی های خاصی است که مربیان باید در مورد هر فرقه آموزش تخصصی را ببینند و سپس به مدارس همان مناطق که آن فرقه را دارند، اعزام شوند.

حسینی همدانی گفت: ما درجنگ نرم دشمن هستیم که می خواهند پایه های اعتقادی و ایمانی آینده سازان ایران را خراب کنند.

وی با بیان اینکه دشمن روی درک افراد کارمی کند، اضافه کرد: انقلاب اسلامی منظومه فکری امام است که اگر این مکتب را بگیرند دیگر چیزی از امام و مکتب امام باقی نمی ماند.

وی مطالعه کتاب تعلیم و تربیت امام خمینی (ره) را برای مربیان فعال در آموزش و پرورش ضروری دانست و خاطر نشان کرد: انجام کار تربیتی نیاز به تولید محتوا و اعتبار دارد که کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه لازم است این استان را که جمعیت دانش آموزی آن برابر جمعیت استانی چون ایلام است را ویژه ببیند.

امام جمعه کرج تاکید کرد: یکی از سنگرهای جهادی انقلاب مدارس است تا در آن کودکی که مد نظر سند تحول و گام دوم انقلاب است پرورش یابد.

در این نشست اعضای ستاد کمیته همکاری های استان به بیان مشکلات و دیدگاه های خود درخصوص فرآیند کاری و اهداف این کمیته در البرز پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار