وزیر راه و شهرسازی:

٢٢۶ هزار مسکن ملی برای رانندگان برون‌شهری ساخته می‌شود

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن رانندگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری کشور، گفت ۲۲۶ هزار مسکن ملی تا سه سال آینده برای رانندگان ساخته می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۹۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
٢٢۶ هزار مسکن ملی برای رانندگان برون‌شهری ساخته می‌شود

مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن رانندگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری کشور صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت‌ راه و شهرسازی برگزار شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه که بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منعقد شد ۲۲۶ هزار راننده اتوبوس، کامیون و ترانزینی تا سه سال آینده صاحبخانه می‌شوند.

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: رانندگان برای مردم زندگی‌بخش هستند و با این کار ما برای آنها زندگی‌بخشی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم در پس ذهن راننده دغدغه‌ای وجود داشته باشد، افزود:‌با توجه به توجه جدی و اراده‌ای که در مسوولان برای اجرای این تفاهم‌نامه در سریع‌ترین زمان ممکن وجود دارد امیدواریم به سرعت ساخت واحدهای مسکونی رانندگان برون‌شهری آغاز شود.

اسلامی خاطرنشان‌کرد: هدف این تفاهم‌نامه تامین مسکن برای ۲۲۶ هزار نفر از رانندگان حمل و نقل برون‌شهری است که در یک برنامه سه ساله به سرانجام خواهد رسید و در گام نخست به همت مدیران استانی و همچنین متولیان حمل و نقل برون‌شهری، عملیات آماده‌سازی زمین انجام خواهد شد.

وی ادامه‌داد:در گام دوم این تفاهم‌نامه تلاش می‌شود تا تسهیلات بانکی متناسب با توان رانندگان در اختیار آنان قرار گیرد و امیدواریم این امر به کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سرانجام برسد.

این تفاهم‌نامه در هفت ماده و چهار تبصره به امضای معاونان وزیر راه و شهرسازی و همچنین نمایندگانی از صنف رانندگان رسید.

موضوع این تفاهم‌نامه همکاری در ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای هدف سطح کشور برای تامین مسکن رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برون‌شهری است که طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن فاقد مسکن هستند.

بر اساس نیازمندی‌های احصا و ارائه شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سهمیه‌ای که معاونت مسکن و ساختمان هر ساله به دستگاه‌های مسوول اجرای تفاهم‌نامه اعلام می‌کند، با بهره‌مندی کامل از ظرفیت‌ها، اراضی و منابع مالی ظرفیت در چارچوب ضوابط و مقررات طرح اقدام ملی مسکن تفاهم نامه تنظیم شد و به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه تاکید شده است که به منظور راهبری موضوع تفاهم‌نامه و ایجاد زمینه اجرای مفاد توافق شده در آن، کارگروه مشترکی مشتکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطابق با ماده پنج تفاهم‌نامه تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار