حسینی: ۳۱۶ پروژه گازرسانی در دهه فجر در فارس به بهره‌برداری می‌رسد

شیراز (پانا) - مدیر عامل شرکت گاز فارس از بهره برداری 316 پروژه گازرسانی در دهه فجر با اعتبار 313 میلیارد تومان در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: ۳۱۶ پروژه گازرسانی در دهه فجر در فارس به بهره‌برداری می‌رسد

غلامعباس حسینی امروز در جمع خبرنگاران پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر را شامل گازرسانی به 2 شهر «فدامی» و «دوبرجی»، 79 روستا، 235 واحد صنعتی عمده و جزء برشمرد افزود: عماد شهر و 41 روستا با اعتبار 140 میلیارد تومان بعد از دهه فجر تا پایان سال به شبکه سراسر گاز متصل می شوند.
او ادامه داد: پروژه های گازرسانی پروژه‌های رفاهی معیشتی هستند که هم باعث رفاه می‌شوند و تاثیر در معیشت مردم به لحاظ اشتغال‌زایی دارند.
او با اشاره به اینکه استان فارس در شاخص‌های مختلف بین 6 تا هشت درصد کشور را در بر می‌گیرد، گفت: در حال حاضر 98 و 9 دهم درصد خانوار شهری از گاز استفاده می کنند و تا پایان سال 1400 پوشش صد درصدی خواهیم داشت.

او ادامه داد: امروز از 110 شهر استان فارس 102 شهر به شبکه سراسری گاز وصل شده و هشت شهر در حال اجراست و سه شهر قدامی، دوبرجی، عماد شهر تکمیل شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته حسینی از 2 هزار و 395 روستای مشمول گازرسانی 2 هزار و 117 روستا معادل 89 و یک دهم درصد گازرسانی شده‌اند که شامل 359 هزار خانوار است و با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا در مجموع تا پایان سال، 95 و 9 دهم درصد روستاهای فارس گازرسانی شده‌اند.
او افزود: در مجموع 96 و 15 صدم درصد میانگین خانوارهای شهری و روستایی استان تاکنون از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و تا پایان سال ضریب بهره مندی استان از نعمت گاز به طور میانگین به 97 و سه دهم درصد می‌رسد.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس، شهرهای گازرسانی شده استان، قبل از دولت یازدهم و دوازدهم را 80 مورد برشمرد که اکنون به 102 شهر رسیده است که شاهد رشد 28 درصدی هستیم.
حسینی افزود: روستاهای گازرسانی شده هم در این بازه زمانی از 678 مورد به 2 هزار و 117 مورد رسیده است که 212 درصد رشد داشته است.
او در خصوص گازرسانی به بخش صنعت گفت: از مجموع 9 هزار و 622 صنعت موجود در فارس، هفت هزار و 878 صنعت گازرسانی شده است.

او اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 129 صنعت هم در دست اقدام است که از این تعداد 598 مورد آن در حال گازرسانی و اجرا و ۵۳۱ صنعت در دست انتخاب پیمانکار است. حسینی در خصوص جایگاه‌های سوخت افزود: از تعداد 138 جایگاه CNG تعداد 133 جایگاه تاکنون گازرسانی شده است و چهار جایگاه
«الهی» شیراز، «حسینی» نورآباد، «جولایی» فسا و «نوشادی» فراشبند در دست اجرا هستند.
او از اجرای طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها به صورت رایگان شامل تنظیم مشعل، نصب رسوب گیر و عایق کاری موتورخانه با 10 درصد صرفه جویی در مصرف خبر داد.

متقاضیان برای ثبت درخواست راه‌اندازی موتورخانه میتوانند به آدرس goc.igc.ir مراجعه کنند.

او از اجرای طرح رایگان هزینه گاز مطابق با مصوبه دولت گفت: کشور به صورت پنج اقلیم تقسیم شده است که اقلیم یک تا سه سرد هستند. در اقلیم یک مشترکینی که 200 متر مکعب و یا کمتر از آن مصرف داشته باشند گاز آنان رایگان می شود که شهر شیراز نیز جز اقلیم سه قرار دارد.

به گفته حسینی در اقلیم چهار مشترکین با کمتر از 150 مترمکعب و یا کمتر از آن و در اقلیم پنج 100 مترمکعب و یا کمتر از آن از پرداخت هزینه معاف هستند.

۲۰۰ مترمکعب هزینه معادل ۳۰ هزارتومان است و این طرح از 16 آبان تا 15 فروردین در ایام سرد سال اجرا می‌شود.

او ادامه داد: در بقیه سال در تمام اقلیم‌ها مشترکین با مصرف کمتر از 45 مترمکعب و یا کمتر از آن، از پرداخت هزینه معاف هستند و گاز آنان رایگان است.

او در خصوص طرح ضربتی گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان به عنوان تنها استانی که در کشور گازرسانی نشده بود، گفت: پنج استان توسط دولت به عنوان معین و مجری طرح گازرسانی به سیستان و بلوچستان شدند که شهر خاش و روستاهای آن به استان فارس سپرده شد.
حسینی افزود: شرکت گاز فارس اجرای 320 کیلومتر شبکه گذاری، 4 ایستگاه برای انتقال گاز به خاش را تکمیل کرده است و تا اردیبهشت سال آینده به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند.

او ادامه داد: طرح گازرسانی به مشترکان شهر زاهدان نیز بر عهده فارس بود 11 هزار انشعاب به فارس سپرده شد که انشعابات ایجاد شد و هم اکنون مشترکین شهر زاهدان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.
به گفته مدیرعامل گاز فارس این طرح برای استان هزینه‌ای نداشته و هزینه‌ها از سوی استان سیستان و بلوچستان تامین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار