افزایش تعداد استانداردهای ملی در کشور

تهران (پانا) - مطابق آمارهای سازمان ملی استاندارد ایران، تدوین استانداردهای ملی تا پایان دی‌ماه امسال به ۳۴ هزار و ۱۶۸ مورد رسید.

کد مطلب: ۱۱۵۹۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تعداد  استانداردهای ملی در کشور

بیشترین استانداردهای ملی تدوین شده تاکنون در حوزه مکانیک با چهار هزار و ۲۳۵ مورد بوده است.

پس از آن، حوزه خوراک و فرآورده‌های غذایی با سه هزار و ۵۴۲ مورد و صنایع شیمیایی با سه هزار و ۵۳۳ مورد در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

برپایه این گزارش، تاکنون در مجموع سه هزار و ۳۹۲ استاندارد ملی در حوزه خودرو و نیرو محرکه، ۲ هزار و ۳۵ مورد استاندارد در بخش ساختمان و مصالح، یک‌هزار و ۲۰۹ فقره استاندارد در حوزه پوشاک و یک‌هزار و ۵۳ مورد استاندارد ملی در حوزه اندازه‌شناسی و اوزان تدوین شده است.

تدوین ۹۸۷ استاندارد ملی در حوزه خدمات، ۹۴۲ استاندارد در حوزه معدن و مواد معدنی، ۶۰۵ استاندارد در حوزه محیط‌زیست، ۲۷۸ استاندارد در حوزه کودها و سموم، ۱۸۲ استاندارد در حوزه انرژی، ۱۴۳ استاندارد در حوزه حمل‌ونقل، ۱۲۷ استاندارد در حوزه فناوری نانو، ۶۳ استاندارد در حوزه ایمنی وسایل سرگرمی، ۱۷ استاندارد در حوزه ورزش و تجهیزات مربوطه و ۶ استاندارد در حوزه حلال، از دیگر آمارهای قابل اشاره است.

سازمان ملی استاندارد ایران با وجود همه مشکلات و تحریم‌های بین‌المللی در دو سال اخیر توانست همچنان رتبه ۲۱ خود را در بین ۱۶۳ کشور عضو سازمان جهانی استاندارد (ISO) حفظ کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار