بستری ۵۴۸ بیمار در بخش های کرونا در فارس

وضعیت وخیم ۹۰ بیمار در ICU

شیراز (پانا) - سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اعلام آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان فارس، از بستری ۵۴۸ بیمار مثبت و وضعیت وخیم ۹۰ بیمار در ICU خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
بستری ۵۴۸ بیمار در بخش های کرونا در فارس

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اعلام آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان فارس، از بستری ۵۴۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌‌های استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۹۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

اورنگ ایلامی با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۵۹۱ هزارو ۲۴۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۶۷هزار و ۷۸۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۷هزار و ۷۸۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۴۱۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۶۹ هزار و ۱۹۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او در ادامه با اعلام جان باختن چهار هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۱۴۱ اعلام کرد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۶۳ هزار و ۱۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه با بیان اینکه شهرستان های استان از جمله شیراز از وضعیت آبی به وضعیت زرد تغییر رنگ یافته اند، اعلام کرد: با توجه به شیب صعودی ابتلا و بستری بیماران کرونا در استان، نیازمند همکاری مردم در پیشگیری از مواجهه با موج جدید بیماری هستیم.

توصیه های بهداشتی سرپرست معاونت درمان دانشگاه در پایان گزارش امروز برای حفظ سلامت عمومی در جامعه، پایبندی به استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی از دیگران، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضروری و پرهیز از حضور در تجمعات یا مهمانی ها بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار