نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

انقلاب اسلامی ایران با وجود مشکلات فراوان و تحریم‌ها، دستاوردهای چشمگیری دارد

استاندار آذربایجان شرقی: افزایش امید به زندگی از ۵۴ به ۷۴ سال

تبریز(پانا)- نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز گفت: با وجود مشکلات اقتصادی، تحریمها و فشار بر روی اقشار مختلف مردم، موفقیت های چشمگیری در طول دوران انقلاب کسب کرده ایم و سرعت پیشرفت علم در ایران بعد از انقلاب اسلامی، یازده برابر جهان شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۹۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی ایران با وجود مشکلات فراوان و تحریم‌ها، دستاوردهای چشمگیری دارد

نماینده ولی فقیه در مراسم بزرگداشت دهه فجر در مصلی امام خمینی تبریز، ضمن تبریک ایام دهه فجر و سالروز ورود امام راحل به میهن، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی، تحریمها و فشار بر روی اقشار مختلف مردم، موفقیت های چشمگیری در طول دوران انقلاب کسب کرده ایم و سرعت پیشرفت علم در ایران بعد از انقلاب اسلامی، یازده برابر جهان شده است.

وی افزود: اکنون، جمهوری اسلامی ایران هشتمین کشور تولید کننده اورانیوم ۲۰درصد جهان و سومین کشور تولید کننده داروی بیماری ام اس، به شمار می رود. همچنین کشور ایران، تنها تولید کننده پرینتر سه بعدی میکروسکوپی در خاور میانه است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، پیشرفتها و دستاوردهای دیگر دوران انقلاب را اینچنین تشریح کرد: هم اکنون، ایران در میان پنج ارتش برتر جهان در حوزه سایبری قرار دارد و نخستین کشور تولید کننده پودر استخوان در سطح جهان محسوب می شود.

وی ادامه داد: امروز، تنها کشور تولید کننده لوله های چدنی ۲۰۰۰ میلی متری در سطح آسیا، کشور ایران است. جمهوری اسلامی ایران سومین کشور تولید کننده دکل های انتقال برق در سطح دنیا می باشد.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه ایران در زمره هشت کشور فضایی دنیا قرار دارد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران سومین کشور دارای فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در سطح جهان است.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید می کنند که شتاب علمی کشور، نباید کند شود و ما از ابتدای پیروزی انقلاب و در این دوران، شاهد پیشرفتها و دستاوردهای چشمگیری در حوزه های مختلف علمی مانند نانو، فناوری های هسته ای، علوم پزشکی، بهداشتی و سلول های بنیادی هستیم. دلیل این موفقیتها هم، تکیه بر استعدادها و ظرفیتهای درونی خود آن افراد بوده است.

امام جمعه تبریز بیان داشت: هم اکنون در کشور، نه تنها از لحاظ پزشک کمبودی نداریم بلکه پزشکان در حوزه بین المللی هم مشغول به کار هستند و از کشورهای مختلف برای معالجه درمان به ایران می آیند.

وی اضافه کرد: امروز ایران، سومین کشور استخراج کننده سلول های دندان شیری در جهان و ششمین کشور تولید کننده زیردریایی و دومین کشور تولید کننده پهپاد رادارگریز در جهان است.

آل هاشم، ضمن بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور های تولید کننده لباس های فضایی در سطح جهان است، ادامه داد: امروز ایران یکی از کشور های توانمند در ارسال موجود زنده به فضا می باشد و لازم است که به این پیشرفت و موفقیتها افتخار کنیم.

وی به ریزش ها و در عین حال رویش های فراوانی که در دوران بعد از انقلاب شاهد بودیم، اشاره کرد و گفت: مدافعان حرم همین جوانانی هستند که به عشق رهبر آماده جانفشانی برای ایران اسلامی می باشند. امروز همین جوانان هستند که معنویت را در سطح کشور گسترش می دهند و در مرزها از مرز و بوم کشورمان ایران دفاع می کنند.

امام جمعه تبریز در مورد شکست های استکبار جهانی گفت: اگرچه ملت ایران در طول ۴۰ سال زیر تحریم های آمریکا و غرب دچار مشکلات شدند اما باید شکست‌های آمریکا زا در جریان طبس، کودتای نوژه، جنگ تحمیلی و عملیات تسلیحاتی نیز ببینیم که در سایه مقاومت حاصل شد.

انقلاب اسلامی ایران بزرگترین تحول سیاسی و انقلابی قرن است

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گفت: ایام دهه فجر فرصتی است که ضمن شناخت بیشتر اهمیت و برکت انقلاب اسلامی و با پاسداشت ارزش ها و دستاوردهای انقلاب، به رسالت ارزشمند خدمت به مردم توجه ویژه داشته باشیم.

وی انقلاب اسلامی ایران را بزرگترین تحول سیاسی و انقلابی قرن به شمار آورد و اظهار کرد: مردم ایران با رهبری امام راحل توانستند نظام شاهنشاهی را از بین برده و سبب مستقر شدن عدل، انصاف و آرمان‌های ارزشمند اسلامی در کشور شوند.

محمدرضا پورمحمدی افزود: انقلاب اسلامی با اینکه جایگاه مردم ستم دیده و مستضعفان می باشد اما همیشه مورد دشمنی‌ها و تهدیدهای نظام سلطه و استکبار بوده است؛ با این حال با همراهی و کمک‌های مردم، چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می گیریم.

وی به رئیس جمهور پیشین آمریکا که از دشمنان همیشگی ایران بود، اشاره کرد و گفت: ایشان بر این باور بودند که انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی اش را نخواهد دید اما در سایه عنایت خداوند متعال، حرفشان عملی نشد و از ریاست کشور نیز برکنار شدند.

پورمحمدی در مورد پیشرفت های دوران انقلاب اسلامی بیان داشت: در سایه انقلاب و روحیه مقاومت مردم، اقتصاد کشور ایران از اقتصاد مصرفی به مولد تبدیل شد و میزان برخورداری مردم از خدمات بهداشتی که ۱۰ درصد بود، به ۹۵ درصد افزایش یافت.

وی در پایان گفت: پس از انقلاب اسلامی درصد باسوادی مردم کشور، به ۹۸ درصد و امید به زندگی از ۵۴ به ۷۴ سال افزایش پیدا کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار