لیزر موی زاید به معنای قطع مادام‌العمر رویش مو نیست

تهران (پانا) - به‌گفته پزشک و کارشناس پوست، مو و زیبایی لیزر موی زاید به معنای قطع مادام‌العمر رویش مو نیست مراجعه‌کننده پس از طی دوره شش الی هشت جلسه‌ای باید جلسات یادآوری را هم برای رهایی از موهای زاید طی کند.

کد مطلب: ۱۱۵۹۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
لیزر موی زاید به معنای قطع مادام‌العمر رویش مو نیست

به‌گزارش ایسنا، الناز درخشان با بیان این مطلب اظهار کرد: گذراندن یک الی سه جلسه هر سه ماه یک بار و سپس هر شش ماه یک بار (سالانه دو بار) پس از جلسات اولیه، برای جلوگیری از رشد مجدد موی زاید، ضروری است؛ در مورد هیچ دستگاهی نمی‌توان وعده داد که رویش موی زاید پس از لیزر به طور کامل از بین خواهد رفت.

وی افزود: تصور اینکه دستگاه‌های لیزر موی زاید می‌توانند ضرری به بیمار برسانند، اشتباه است، معاونت‌ درمان کاملا پیگیر موضوع بوده و دستگاه‌های مورد استفاده در مراکز زیبایی مجاز را در مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد تا ضرری برای بیمار نداشته باشند، این در حالی است که دستگاه‌های سولاریوم اصلا اجازه فعالیت ندارند.

وی ادامه داد: مشتریان می‌توانند لیزر موهای زائد را با اطمینان خاطر، البته در یک مرکز بهداشتی مجاز انجام داده و از یک بار مصرف بودن سری‌های دستگاه اطمینان حاصل کنند، اپراتور یا فرد استفاده کننده از دستگاه لیزر هم نقش مهمی در کیفیت لیزر داشته و باید نحوه استفاده از دستگاه را بلد بوده و مجرب باشد تا مشتری دچار سوختگی نشود.

درخشان با بیان اینکه تنها آسیب ناشی از دستگاه لیزر، سوختگی پوست می‌تواند باشد، اظهار کرد: نفوذ دستگاه لیزر به قدری است که نهایتا می‌تواند ریشه‌ی مو را تحت تاثیر قرار دهد و اصلا بر ارگان‌های داخلی بدن موثر نیست.

وی با بیان اینکه استفاده از سه نوع دستگاه سبب می‌شود تا درد ناشی از دستگاه لیزر در حد قابل تحمل و یا به طور غیرقابل باوری بدون درد باشد، اظهار کرد: لیزر یخ و بدون درد با استفاده از دستگاه تیتانیوم ۲۰۲۰ برای اولین بار در تبریز در مرکز زیبایی درخشان انجام می‌شود؛ دستگاه دایود یکی از دستگاه‌های مورد استفاده در لیزر موهای زاید بوده که برای موهای تیره و آسیایی‌ها که بیشتر موهای تیره دارند، مناسب است، دستگاه تیتانیوم معروف به لیزر بدون درد ضمن پوشش دهی لاین‌های قبلی، برای موهای روشن با ضخامت کم هم مفید است.

وی بیان کرد: بازگشت پذیر بودن موی زاید به نوع دستگاه‌ مورد استفاده برای لیزر بستگی ندارد، بلکه مهم‌ترین رکن در این موضوع، اپراتوری است که از دستگاه استفاده می‌کند، یک اپراتور خوب می‌تواند بهترین نوع استفاده را از یک دستگاه ساده داشته باشد؛ هر طیف از طول موج‌های دستگاه لیزر مختصر یک نوع از پوست بوده و مشاوره‌های لازم به بیمار ارائه می‌شود، اما تصمیم نهایی با خود بیمار است.

این پزشک و کارشناس زیبایی با بیان اینکه فعالیت‌ها و خدمات مرکز زیبایی دکتر درخشان که از سال 97 آغاز به کار کرده، پایان دغدغه‌های پوست و زیبایی شما است، اظهار کرد: در این مجموعه تلاش می‌شود تا همشهریان با ارزان ترین هزینه، بهترین خدمات را با بهترین کیفیت، دریافت کنند.

وی، محور اصلی فعالیت در این کلینیک زیبایی را ارائه خدمات پوستی و رفع موهای زاید، عنوان کرد و گفت: رفع موی زاید در این مرکز زیبایی با استفاده از سه دستگاه با توجه به سازگاری آن با پوست مراجعه کننده انجام می‌شود و روش‌های مورد استفاده با توجه به نوع پوست و نیاز مشتری، متفاوت است.

درخشان با اشاره به تاکید پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی، خاطرنشان کرد: به منظور راحتی و آزادی آسایشی مراجعان، پک بهداشتی مختص هر فرد مراجعه کننده طراحی شده و قبل از شروع ارایه‌ی خدمات، با هزینه‌ی مرکز زیبایی به مشتری تحویل داده می‌شود؛ سری‌های هر سه دستگاه مورد استفاده در مرکز زیبایی درخشان، عینک مخصوص موی زاید، حوله و ملحفه‌ی بیمار هم یک بار مصرف است.

این پزشک با اشاره به ارائه خدمات پاکسازی پوست در مرکز زیبایی درخشان، خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز تلاش می‌کنیم از بهترین برندهای محبوب و معتبر دنیا در حوزه پوست برای جلب رضایت مشتریان استفاده کنیم، انواع خدمات تزریق هم در این مرکز ارایه شده و روش‌ها و لوازم مورد استفاده در این مورد به بیمار توضیح داده می‌شود، تمامی لوازم مورد استفاده در تزریق، دارای لیبل وزارت بهداشت است.

وی، دریافت خدمات پوستی به ویژه در دوره شیوع کرونا به دلیل استفاده از ماسک و مستعد شدن پوست اطراف دهان و چرب شدن آن، اظهار کرد: با ارائه خدمات پوستی در مرکز زیبایی درخشان تلاش می‌شود تا چربی پوست به سطح متعادل برسد؛ اگر فرهنگ پاکسازی پوست جا بیفتد، باید این عمل ما به طور ماهیانه انجام شود.

درخشان خاطرنشان کرد: هر فردی باید با لاین‌های مراقبتی بسته به نوع پوستش در منزل هم آشنا باشد؛ خانم‌ها به ویژه خانم‌های شاغل که ساعت بیشتری را در بیرون از منزل سپری می‌کنند و اکنون که همگی مجاز به استفاده از ماسک هستیم، می‌توانند با آشنایی با نوع پوستشان و محصولات بسیار ساده و در دسترس و حتی محصولات ایرانی که بسیار باکیفیت هستند و شوینده‌های مخصوص پوستشان، پوست سالمی داشته باشند.

وی متذکر شد: شست‌وشوی پوست صورت با شامپو و استفاده از هر مرطوب کننده بر روی صورت اشتباه بوده و باید از فوم‌های شست‌وشوی مخصوص استفاده کرد.

وی اظهار کرد: خانم‌هایی که از چرب بودن پوستشان شکایت دارند در مرکز زیبایی درخشان از نظر PCO یا سندروم تخمدان پلی‌کیستیک غربالگری می‌شوند؛ تجربه نشان داده است که بیش از نیمی از زنانی که مشکل با چربی پوست، جوش زدن و یا کدر بودن پوست مراجعه می‌کنند، سندروم تخمدان پلی کیستیک دارند، این بیماران پس از غربالگری و شناسایی به متخصص غدد یا زنان معرفی می‌شوند، درمان این بیماری بسیار ساده بوده و پس از درمان آن بیمار دیگر دچار مشکلات پوستی هم نخواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت دریافت خدمات زیبایی، پاکسازی پوست، جوانسازی و انواع تزریق‌ها، بیان کرد: انجام کلیه خدمات با وجود ساده بودن باید در مراکز تخصصی و مجاز انجام شوند؛ بسیاری از بیماران از ما سوال می‌کنند که آیا ژل پس از تزریق و بوتاکس حرکت می‌کند؟، اگر این اقدام در یک مرکز زیبایی مجاز انجام شود، هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتد، ضمن اینکه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در انجام چنین اقداماتی می‌تواند فاجعه بار باشد؛ خوشبختانه بسیاری از مراکز غیر مجاز و سالن‌های زیبایی غیراستانداردی که خدمات زیبایی ارائه می‌دهند توسط معاونت درمان محدود شده‌اند.

درخشان از فعالیت تیم متشکل از کارشناسان تغذیه و روانشناس برای مصاحبه با بیمار و کاهش استرس و درمان مشکلات احتمالی مانند پرخوری عصبی در مرکز زیبایی درخشان خبر داد.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان برای دریافت خدمات تخصصی پوست، مو و زیبایی می‌توانند به آدرس تبریز، ولیعصر، تقاطع رازی و شریعتی، ساختمان رازی (سپروپلاس) طبقه سوم، مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار