فرماندار ویژه ری خبر داد:

تبیین ویژه‌برنامه‌های ری برای دهه فجر

شهر ری(پانا) - فرماندار شهرستان ری با اشاره به تحقق ۱۲۶ درصدی تعهدات اشتغال شهرستان گفت پروژه‌هایی که در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود سبب تحقق درصد بالایی از اشتعال در این شهرستان می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۸۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تبیین ویژه‌برنامه‌های ری برای دهه فجر

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ری، حسین توکلی در نشست خبری به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با اشاره به گستردگی حوزه شهرستان ری اظهارکرد: شهرستان ری همواره از اولین اولویت‌های مهم سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران پس از پایتخت بوده آنچنان که شهرک‌های صنفی و صنایع این شهرستان قدمتی بیش از ۵ دهه دارند و همبن امر سبب تمایل سرمایه گذاران برای حضور در عرصه سرمایه گذاری این شهرستان شده است.

او با اشاره به افتتاح ۲۴۳ پروژه در شهرستان ری به مناسبت دهه فجر افزود: عمده این پروژه‌ها در زیر ساخت‌های این شهرستان و با کمک بخش خصوصی و ادارات مختلف به بهره برداری می‌رسد.

۱۲۶ درصد از تعهدات اشتغال شهرستان ری محقق شد

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به تحقق ۱۲۶ درصدی تعهدات اشتغال شهرستان ری عنوان کرد: از پروژه‌هایی که در دهه فجر افتتاح می شود ۲۱۰ پروژه مربوط به بخش زیرساختی شهری و روستایی است.

او با اشاره به صبغه فرهنگی شهرستان ری با توجه به وجود بقاع امامزادگان در این شهرستان بیان کرد: وجود امامزادگان واجب‌التعظیم سبب شده سرانه فرهنگی آموزشی این شهرستان با وجود کمبودهایی که نیازمند رفع و توجه است، مناسب باشد و همین امر سبب شده نگاه خیرین به ساخت و تجهیز مدارس خیرساز در این شهرستان نگاهی ویژه باشد و در همین راستا بیش از ۷ واحد آموزشی توسط خیرین در این شهرستان در حال ساخت است.

توکلی با اشاره به لزوم توسعه فضاهای ورزشی در این شهرستان باتوجه به وجود قهرمانان ورزشی و علاقمندان بسیار زیاد این حوزه در شهرستان ری گفت: اصلاح و افزایش سرانه فضاهای ورزشی با کمک همه دستگاه‌های اجرایی انجام شده و یا در دست اقدام است و تلاش می‌شود افزایش سرانه‌های ورزشی و پیشران در حوزه ورزش در کنار توجه به ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای محقق شود.

او با بیان اینکه شهرستان ری دارای ۲۲۰ کیلومتر حوزه شهرستانی با ۵ شهر در حوزه پیرامونی است، تاکید کرد: برای توسعه سطح خدمات دهی و رضایتمندی مردمی توسعه شهری شهرستان در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شهرستان ری اصلاح زیرساخت‌های روستایی، ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی همچون طرح ساماندهی آب‌های سطحی جنوب تهران با مصوبه هیئت وزیران و با سرمایه گذاری بخش خصوصی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در طی این مدت انجام شده است.

رشد ۳ برابری پروژه‌های شهرستان ری

او عنوان کرد: به رغم مشکلات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا از لحاظ اعتبارات، پروژه‌های شهرستان ری در دهه فجر امسال رشد ۳ برابری داشته اند که نشان دهنده عزم جدی مسئولان در راستای تحقق شعار امسال است.

توکلی از راه‌اندازی مجموعه تولید چوب mdf با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در طول ۱۱ ماه در این شهرستان خبر داد که پاسخگوی نیاز داخلی است و بخش زیادی از نیاز کشور به تولیدات خارجی را برطرف می‌کند.

او همچنین از دریافت و توزیع ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده در دولت یازدهم و دوازدهم از بین روستاییان خبر داد که این اعتبارات در جهت آبادانی این نقاط و با نظارت شوراهای اسلامی روستاها دریافت و توزیع شده است.

فرماندار ری همچنین با اشاره به گستردگی حوزه شهرستان ری به لزوم پاسخگویی به مطالبات مردمی در راستای تمرکز زدایی از مرکز شهر و انتقال برخی ادارات به نقاط دیگر شهر تاکید کرد و افزود: دادگاه بخش قلعه نو، بنیاد شهید قیام دشت و ثبت اسناد خاوران و چند اداره و پاسگاه درون شهری به زودی مستقل می‌شوند.

او با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد آب شرب ری از آب‌های سطحی در مرکز شهرستان ری تامین می‌شود، توضیح داد: آب شهرستان ری از نظر کمی و کیفی مشکلی ندارد اما در پیرامون این شهرستان مشکلاتی در زمینه تامین آب شرب وجود دارد که در همین راستا پروژه آبرسانی به روستاهای بهش کهریزک، قلعه نو و مرکزی در حال انجام است.

ساخت و تجهیز چند بیمارستان در حوزه شهرستان ری

توکلی از ساخت و تجهیز چند بیمارستان در حوزه شهرستان ری خبر داد و گفت : ۱۲ سال است که بیمارستان فیروزآباد با ۲۳۰ تخت در دست احداث است که این بیمارستان با بهترین امکانات و تجهیزات و با دارا بودن ۱۰ اتاق عمل مراحل پایانی ساخت و تجهیز را دنبال می‌کند.

او مجموعه گردشگری و کلنگ زنی بیمارستان سرطان کوثر آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، ایجاد مرکز پایش تصویری مستقل در زمینی بالغ بر ۳ و نیم هکتار، ایجاد مرکز بانک خون، پروژه خط انتقال ۶۳ کیلووات برق شهرک صنعتی شمس آباد و خط انتقال آب از کانال محمدیه به شهرک شمس آباد را از دیگر پروژه‌هایی برشمرد که در درهه فجر امسال به بهره برداری خواهند رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار