دوره آموزشی خبرنگاری ویژه دانش‌آموزان شهر ساری آغاز شد

ساری (پانا) - سرپرست سازمان دانش‌آموزی مازندران از برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری با حضور 20 دانش‌آموز برگزیده دو ناحیه شهر ساری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
دوره آموزشی خبرنگاری ویژه دانش‌آموزان شهر ساری آغاز شد

دوره آموزشی خبرگزاری پانا در مازندران بر اساس سهمیه‌ای که به استان‌ها ابلاغ شده است با حضور ۲۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر شهر ساری از نواحی یک و دو به صورت حضوری از امروز 11 بهمن ماه آغاز و تا 16 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

در این دوره دانش‌آموزان پسر و دختر به تفکیک هر کدام در سه روز متوالی در قالب 12 ساعت آموزش خبرنویسی، اصول مصاحبه و گزارش‌نویسی را با تدریس 3 نفر از اساتید برگزیده فراخواهند گرفت.

محمد رضایی سرپرست سازمان دانش‌آموزی استان مازندران در حاشیه بازدید از برگزاری دوره آموزش خبرنگاری خبرگزاری پانا ویژه دانش‌آموزان دختر گفت: «تقویت روحیه پرسشگری در دانش‌آموزان راه‌گشای توسعه آموزشی است و آموزش مهارت‌ خبرنگاری هم این روحیه را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند و هم سواد رسانه‌ای آنان را در دورانی که بهره‌مندی از فضای مجازی و اخبار و اطلاعات منتشره در آن در دسترس همگان است، افزایش می‌دهد.»

او با بیان اینکه این دوره به صورت همزمان در تمام استان‌ها شده است، یادآوی کرد که در شهر ساری به دلیل قرمز بودن وضعیت کرونایی در هفته‌های گذشته امکان برگزاری دوره وجود نداشت و با یک هفته تأخیر نسبت به سایر استان‌ها آغاز شده است.

رضایی گفت: «در این دوره دانش‌آموزان منتخب متوسطه اول و پایه دهم متوسطه دوم مرکز استان طبق جدول سهمیه‌بندی در حال برگزاری است.»

او اظهار امیدواری کرد که دانش‌آموزان ضمن آشنایی با اصول خبرنویسی و گزارش‌نویسی و مصاحبه، نقادی و نقدپذیری را در مسیر درست بیاموزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار