دفترچه تامین اجتماعی از اول اسفند در سیستان و بلوچستان حذف می‌شود

زاهدان (پانا) - مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان از توقف چاپ و عرضه دفترچه جدید تامین اجتماعی از اول اسفند در تمامی شعب و کارگزاری‌های این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
دفترچه تامین اجتماعی از اول اسفند در سیستان و بلوچستان حذف می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان، حمید رحیمی اظهار کرد: از اول اسفند بیمه شدگان و بازنشستگانی که صفحات دفترچه آنها به پایان می‌رسد نیازی به دریافت دفترچه جدید ندارند و می‌توانند با ارائه کارت ملی به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه صفحات موجود در دفترچه‌های کاغذی بیمه شدگان و مستمری بگیران کماکان معتبر و قابل استفاده خواهد بود، گفت در صورت عدم امکان یا تمایل پزشکان به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک افراد می‌توانند نسخه بیمه شدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه برای آنان بنویسند و سرنسخه پزشکان اعتباری مشابه با صفحات دفترچه‌‎های کاغذی خواهد داشت.
مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمامی جزئیات و جوانب مختلف خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی در برنامه حذف دفترچه‌های کاغذی لحاظ شده است، گفت: نحوه خدمت رسانی به بیمه شدگان در مطب پزشکان و سایر مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد به دقت برنامه ریزی شده و اطمینان داریم که در ایفای تعهدات سازمان در قبال بیمه شدگان با حذف دفترچه‌های کاغذی هیچ‌گونه اختلالی به‌ وجود نخواهد آمد.
وی با بیان اینکه ۸۰۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: حذف دفترچه‌های کاغذی و استفاده از سامانه نسخه الکترونیک زمینه‌ساز تحول اساسی در خدمات درمانی خواهد شد و این طرح زمینه ساز ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و همچنین پیشگیری از هدررفت بسیاری از هزینه‌های غیرضروری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار