رقابت بیش از یک هزار و 270 دانش‌آموز ناحیه یک شیراز در المپیادهای علمی کشور

شیراز(پانا) - کارشناس مسئول سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز از برگزاری اولین مرحله آزمون‌ المپیادهای علمی کشور از 29 بهمن ماه جاری با حضور بیش از یک هزار و 270 دانش‌آموز این ناحیه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
رقابت بیش از یک هزار و 270 دانش‌آموز ناحیه یک شیراز در المپیادهای علمی کشور

رستم شفیعی در گفت‌وگو با پانا افزود: آزمون های مرحله اول المپیاد‌های علمی کشور از تاریخ 29 بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در فارس آغاز و تا 4 اسفندماه جاری ادامه دارد که در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در این آزمون‌ شرکت کنندگان در ۱۲ رشته شامل کامپیوتر، جغرافیا، علوم زمین، شیمی، تفکر‌ و‌ کار‌آفرینی، نجوم و اخترفیزیک، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، اقتصاد و مدیریت، فیزیک، زیست‌شناسی، ریاضی و المپیاد ادبی با هم به رقابت می‌پردازند.

به گفته شفیعی، در المپیادهای علمی ویژه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در پایه دهم و یازدهم است، همچنین برگزیدگان المپیادهای علمی علاوه بر عضویت در باشگاه دانش‌پژوهان جوان، از شرکت در کنکور سراسری نیز معاف هستند و می‌توانند در رشته و دانشگاه مورد نظرشان به ادامه تحصیل بپردازند.

او با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری حدود ۲۲ هزار نفر دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز مشغول به تحصیل هستند، گفت: ناحیه یک شیراز در بین ۵۴ منطقه آموزشی استان فارس با بیش از یک هزار و 270 نفر دانش‌آموز دختر و پسر شرکت کننده در این رقابت علمی، رتبه اول آمار شرکت کنندگان در استان را دارد.

کارشناس مسئول سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز ادامه داد: المپیاد زیست شناسی با ۲۷۶ نفر شرکت کننده به ترتیب بیشترین آمار شرکت کننده والمپیاد علوم زمین با ۲۱ نفر شرکت کننده کمترین آمار در این مرحله از المپیادها را دارند.

نتایج مرحله اول المپیادهای علمی کشور اسفند ماه اعلام می‌شود.

خبرنگار: هانیه شفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار