مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد:

اطفای حریق در ۲.۵ هکتار از جنگل های طبیعی و دست کاشت گیلان

رشت (پانا) - مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از اطفای شش فقره آتش سوزی خبر داد و خاطرنشان کرد نیروهای یگان حفاظتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با کمک نیروهای مردمی و دستگاه های امدادی در مجموع دو و نیم هکتار از آتش‌سوزی عرصه های جنگلی استان را اطفا کردند.

کد مطلب: ۱۱۵۸۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
اطفای حریق در ۲.۵ هکتار از جنگل های طبیعی و دست کاشت گیلان

به گزارش اداره منابع طبیعی استان، میرحامد اختری از وقوع آتش سوزی در سطح جنگل های استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به افزایش دما و وزش باد گرم در استان گیلان طی دو روز گذشته، در مجموع شش فقره آتش سوزی داشتیم.

وی با بیان اینکه شهرستان های ماسال، آستارا، تالش، سیاهکل، فومن و رضوانشهر درگیر آتش سوزی بودند، تصریح کرد: این آتش سوزی ها در جنگل های طبیعی و دست کاشت به وقوع پیوسته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با اشاره به پیش بینی درست هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم شدید در استان، افزود: کلیه نیروهای حفاظتی و قرق بانان با تجهیزات کامل در آماده باش بودند و با حضور به موقع در عرصه های گرفتار حریق اقدام به مهار آتش سوزی کردند.

اختری، از اطفای کامل این شش فقره آتش سوزی طی شامگاه گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با کمک نیروهای مردمی و دستگاه های امدادی در مجموع دو و نیم هکتار از عرصه های جنگلی استان را اطفا کردند؛ البته وسعت هر فقره از این آتش سوزی ها زیر هکتار بود.

اختری، از مردم و گردشگران خواست در سطح جنگل ها و حاشیه جنگل آتش روشن نکنند و یادآور شد: در صورت روشن کردن آتش حتما از اطفای کامل آن اطمینان کسب کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار