نماینده مجلس دانش‌آموزی شهر تهران و منشی کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزی:

خانواده‌ها سلامت روان دانش آموز را فدای درس نکنند

تهران (پانا) - نماینده مجلس دانش‌آموزی شهر تهران از منطقه ۶ و منشی کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزی، فرهنگ سازی را راهی موثر برای پیشگیری از امراض روانی دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۸۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها سلامت روان دانش آموز را فدای درس نکنند

امیر مهدی ساکی، نماینده مجلس دانش‌آموزی شهر تهران سلامت روان را به معنای سالم بودن روح و تفکرات انسان دانست و گفت: انسان سالم باید بتواند نیاز های معمول خود را برآورده کند و در جامعه عملکرد داشته باشد. سلامت روان، برخلاف سلامت جسم، اکتسابی است که انسان ها می‌توانند آن را به دست بیاورند و از خود در برابر بیماری های روحی و روانی محافظت کنند.

امیر مهدی ساکی گفت: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا،خانواده‌ها اهمیت سلامت روان را بیش از پیش درک کرده‌اند. با این حال بعضی از خانواده ها این مهم را فراموش می کنند. خانواده ها سلامت روان دانش آموز را فدای درس نکنند. با فرهنگ سازی بیشتر روی خانواده ها می‌توانیم بار عظیمی از دوش دانش‌آموزان برداریم و قدمی در مسیر پیشگیری امراض روانی بگذاریم‌.

منشی کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزی در ادامه افزود: فضای مجازی یک فضای ناشناخته بامدیریت دشوار است. اگر مسئولین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زودتر شبکه تبادل داده داخلی را راه‌اندازی کنند می‌توان تا حدودی فضای مجازی را تحت تسلط گرفت تا نوجوانان و دانش‌آموزان از خطرات و تهدیدات روحی و روانی دور بمانند. دانش آموزان باید در فضای امن داخلی از داده های فضای مجازی داخلی در راستای بالندگی اخلاقی و درسی بهره ببرند.

وی در پایان به مجازی بودن جلسات مجلس دانش آموزی اشاره کرد و گفت: قابلیت ارتباط سریع و استفاده از ایده‌ها و نظرات نمایندگان به صورت تمام وقت فراهم شده و گفت‌و‌گو ها و تبادل نظراتی بین هئیت رئیسه درباره نقشه راه و خط مشی کمیسیون انجام شده‌ است. امیدواریم که بتوانیم در کنار همکارانمان در کمیسیون ورزش و سلامت به برادران و خواهران دانش آموزمان در جای‌جای میهن اسلام و زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کنیم.

*مبینا سبزه علی، خبرنگار دانش آموز منطقه 14

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار