نماینده نمی‌تواند از وزرا به قوه قضاییه شکایت کند

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری تاکید کرد مجلس می‌تواند از وزرای دولت در مورد وظایفی که در امر مربوط به وزرات‌خانه‌های خود دارند سوال کند، اما نمایندگان نمی‌توانند از اختیارات وزرا سوال کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۸۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
نماینده نمی‌تواند از وزرا به قوه قضاییه شکایت کند

به گزارش برنا، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، درباره "شکایت نمایندگان از وزیر امور خارجه و برخی دیگر از اعضای دولت" گفت: مجلس شورای اسلامی می‌تواند از وزرای دولت در مورد وظایفی که در امر مربوط به وزرات‌خانه‌های خود دارند سوال کند، اما نمایندگان نمی‌توانند از اختیارات وزرا سوال کنند ولی از وظایف آنها می‌توانند سوال بپرسند.

او ادامه داد: اگر موضوعی مربوط به وظایف وزرا باشد با فرایندهایی که در قانون اساسی و در قانون آیین‌نامه داخلی مجلس وجود دارد می‌توان از وزیر سوال کرد اما اینکه نماینده مجلس بخواهد از وزیری به قوه قضاییه شکایت کند مانند این است که یک فرد عادی از وزیری شکایت کرده است، قضات در قوه قضاییه انسان‌های شریف و دارای دانش قضایی هستند و قانون را بلد هستند و با لحاظ اصول قانونی و دادرسی، به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: کار مجلس در رابطه با وظایف نمایندگان، سوال است اما شکایت به قوه قضاییه شرایط دیگری دارد. نماینده نمی‌تواند از جهت قانونی به این موضوع ورود کند و این مقبول نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار