کیفیت هوای تهران در وضعیت قرمز قرار گرفت

تهران (پانا) - کیفیت هوای پایتخت عصر امروز پنجشنبه -نهم بهمن- با افزایش غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص ۱۵۳ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها و در وضعیت قرمز قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۵۸۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت هوای تهران در وضعیت قرمز قرار گرفت

اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همچنین میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۸ امروز بر روی شاخص ۱۳۹ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان بود.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۸۴، ازن با شاخص ۱۲، دی اکسید نیتروژن با شاخص ۹۵ و منواکسید کربن با شاخص ۴۶ بوده است.

تنها ۴ ایستگاه در شرایط سالم

بر این اساس،ایستگاه‌های شهرک چشمه منطقه ۲۲، پونک، گلبرگ منطقه ۸ و دانشگاه شهید بهشتی منطقه ۱ با شاخص های زیر ۱۰۰ طی ۲۴ ساعت گذشته از لحاظ آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون کمترین آلایندگی را به ثبت رسانده و جزو مناطق سالم بودند.

۲۵ ایستگاه در وضعیت قرمز

همچنین ۲۵ ایستگاه در وضعیت قرمز قرار گرفت که از این تعداد ۳ ایستگاه‌های پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۶۶، دانشگاه علم و صنعت منطقه ۴ با شاخص ۱۶۳ و پارک شکوفه منطقه ۱۴ با شاخص ۱۶۰ از لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ طی ۲۴ ساعت گذشته با بیشترین آلودگی در شرایط ناسالم برای همه گروه ها قرار گرفت.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۱۹۰ روز هوای سالم در تهران

از ابتدای امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۱۹۰ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۹۵ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۱۵ روز ناسالم برای همه گروه ها به ثبت رسیده است.

در پهنه مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، ۳۵ ایستگاه سنجش آلودگی هوا شامل ۲۱ ایستگاه توسط شهرداری تهران و ۱۴ ایستگاه توسط سازمان حفاظت محیط‌ زیست نصب شده است که ۲۹ ایستگاه آن از جمله ۱۶ ایستگاه شهرداری تهران و ۱۳ ایستگاه سازمان حفاظت محیط زیست، مجهز به دستگاه اندازه‌گیری ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون به عنوان آلاینده شاخص فصل زمستان هستند.

اطلاعات کیفیت هوای تهران از طریق نمایشگرهای کیفیت هوا که در سطح شهر نصب شده‌اند، نمایش داده می‌شود ضمن اینکه افراد می توانند با مراجعه به سامانه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به صورت برخط شاخص را مشاهده کنند.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران توصیه کرد: افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری ورزند.افراد دیگر باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار