قائم ‌مقام وزیر راه : چهار میلیون واحد مسکن مهر در کشور واگذار شد

تهران (پانا) - قائم‌مقام وزارت راه و شهرسازی در امور مسکن مهر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد که دولت تدبیر و امید با وجود تنگناها و مشکلات مالی تاکنون توانسته چهار میلیون واحد مسکونی مهر را در کشور تکمیل و به مردم واگذار کند.

کد مطلب: ۱۱۵۸۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
قائم ‌مقام وزیر راه : چهار میلیون واحد مسکن مهر در کشور واگذار شد

علی اصغری مهرآبادی در حاشیه بازدید از مسکن مهر شهرجدید هشتگرد استان البرز تصریح کرد: تلاش ها بر این است تا باقیمانده مسکن مهر قبل پایان کار دولت دوازدهم تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی تاکید کرد که اجازه نمی دهیم حتی یک واحد مسکونی مهر نیمه کاره باقی بماند و به همگان ثابت خواهیم کرد که دولت تدبیر و امید با وجود همه مشکلات و کاستی ها کارآمد بوده است.

قئم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم استقبال مردم از تحویل بخشی از واحدهای مسکن مهر گفت: تا زمانی که خدمات زیربنایی و روبنایی، فضاهای ورزشی و فضای سبز، مدرسه و درمانگاه و امثال آن در محدوده مسکن مهر ایجاد نشود میل به سکونت در مردم افزایش نخواهد یافت.

اصغری مهرآبادی گفت: امکانات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و دیگر ملزومات مسکن مهر باید تا پایان سال جاری تامین شود و دیگر خدمات نیز از محل فروش عرصه تکمیل گردد.

وی در پایان از مسوولان شرکت عمران شهر جدید هشتگرد استان البرز خواست پس از اتمام پروژه مسکن مهر، طرح اقدام ملی مسکن را تحرک ببخشند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد نیز اظهار داشت: از مجموع ۳۵ هزار واحد مسکونی دارای متقاضی موثر، تاکنون بیش از ۳۴ هزار واحد مسکونی مرحله نازک کاری را پشت سرگذاشته و در مجموع ۹۰۷ واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد نیمه تمام و در مرحله نازک کاری قرار دارد.

مسعود حق لطفی اظهار داشت: حضور مستمر مسوولان وزارت و شهرسازی در شهرجدید هشتگرد و پیگیری مستمر چراغ راه مسیر پیشرفت و انگیزه به اتمام رساندن مسکن مهر تا پایان دولت خواهد بود.

وی اظهار داشت: اکنون پنج هزار و ۱۲۷ واحد مسکن مهر تکمیل شده داریم ضمن آنکه ۶ هزار و ۶۰۳ واحد آماده افتتاح باید پس از تکمیل آورده متقاضیان در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با اشاره عدم موفقیت در فروش اقساطی هشت هزار و ۵۵۷ واحد مسکن مهر شهرجدید هشتگرد گفت: متاسفانه عملکرد ما در فروش اقساطی خوب نبوده و با وجود تمام تمهیدات نتوانسته‌ایم به اهداف شرکت مادر تخصصی در این خصوص برسیم و یکی از دلایل این است که ما به چهار هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان مسکن مهر دسترسی نداریم و شماره تماس ثبت شده آنها اشتباه یا تغییر پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد اظهار داشت: در زمان حاضر متقاضیان مسکن مهر شهر جدید هشتگرد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران پروژه بدهکار هستند و ۸۰ میلیارد تومان مانده مطالبات بانکی ما است.

حق لطفی در خصوص ایجاد جاذبه در شهر جدید هشتگرد گفت: در این خصوص برای سال آینده هدف گذاری هایی انجام شده و تلاش داریم با انجام اقداماتی جاذبه را در شهر ایجاد نماییم.

وی افزود: سرمایه گذاری در راستای احداث سرای محله، مراکز تجاری، فضای سبز، مراکز فرهنگی و مجموعه ورزشی در فازهای مختلف شهر صورت خواهد پذیرفت تا با مشارکت بخش خصوصی پروژه های مورد نیاز شهروندان اجرا ‌گردد و استقبال از سکونت در شهر افزایش یابد.

حق لطفی همچنین ایجاد روشنایی معابر را از اصلی ترین خواسته مجموعه شرکت عمران شهر جدید هشتگرد برشمرد و گفت: ۱۷ کیلومتر از معابر این شهر نیاز به روشنایی دارد که براساس تفاهمی با شرکت توزیع برقاستان البرز اجرای این طرح نیز تسریع خواهد شد و مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از سوی شرکت عمران برای تامین روشنایی معابر در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از اجرای سه کیلومتر خطوط اصلی آب و فاضلاب شهر جدید هشتگرد خبر داد و افزود: اجرای این طرح با هزینه‌ای بالغ بر سه و نیم میلیارد تومان برای فازهای سه و هفت توسط شرکت آبفای استان البرز در حال انجام است.

حق لطفی گفت: تامین انشعاب برق ۲۵ پروژه مسکن مهر شهر جدید هشتگرد در تعهد شرکت توزیع نیروی برق استان البرز بوده که تاکنون ۹ پروژه به اتمام رسیده و ۱۶ پروژه نیز در حال اجرا می‌باشد که تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

عضو هیات مدیره شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور نیز در این بازدیدد با اشاره به عدم دسترسی به برخی متقاضیان مسکن مهر کشور اظهار داشت: متاسفانه چند دست چرخیدن واحدها و پاندمی کرونا مشکلاتی را ایجاد کرده و فروش اقساطی را به تعویق انداخته و ما نتوانسته‌ایم زیرساخت های لازم را فراهم آوریم.

یداله رحمانی با اشاره به افزایش بودجه شهرجدیدهشتگرد از ۲۵۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری گفت: خوشبختانه مجموعه شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد با اجرای پروژه‌های مختلف در حال تحقق این بودجه است ودر چهارچوب سیاست های دولت و دستورات مقام عالی وزارت در تلاش است تا ساخت تمام واحدهای مسکن مهر راقبل از پایان دولت به اتمام برساند و درکنار آن مسائل مربوط به انشعابات و زیرساختها تکمیل نماید.

امام جمعه شهرجدیدهشتگرد نیز از مسوولان شرکت عمران خواست با رفع مشکلات زیرساختی جاذبه شهر را ارتقا بخشیده و شهروندان رابه آینده روشن شهر امیدوار نمایند ؛ زیرا مردم ولی نعمتان نظام اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید صفدری ضمن ابراز خرسندی از وعده قائم مقام وزیر در خصوص اتمام مسکن مهر تا پایان دولت گفت: یکی از دغدغه های جامعه مسکن است اما متاسفانه در

شهر جدید هشتگرد تعداد زیادی مسکن خالی وجود دارد و استقبال مردم برای سکونت کم است که دلیل عدم وجود خدمات عمومی است.

وی افزود: باید با تامین خدمات عمومی برای شهروندان شهر را پر رونق نموده تا چهره شهر از خوابگاهی خارج و به شهری فعال تبدیل گردد.

صفدری اظهار داشت: در شهرجدید هشتگرد در بخش توسعه معابر و جدول کشی هزینه‌های زیادی شده و باید در بخش خدمات عمومی نیز بیشتر کار شود تا مردم برای سکونت در شهر استقبال کنند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشستی با مسوولان اداره کل راه و شهرسازی البرز و شرکت عمران شهرجدید هشتگرد، مشکلات و کاستی های شهر جدید هشتگرد را مورد بررسی قرار داد.

شهرجدید هشتگرد اواخر دهه ۶۰ برای اسکان جمعیت سر ریز استان های تهران و البرز طراحی و احداث شد که در اواخر دهه ۸۰ نیز عملیات ساخت مسکن مهر نیز در این شهر کلید خورد.

بیش از ۸۰ درصد پروژه های مسکن مهر شهر جدید هشتگرد نیمه کاره به دولت تدبیر و امید رسید که تاکنون افزون بر۹۰ درصد این پروژه ها تکمیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار