مدیر آموزش و پرورش نیشابور در جلسه شورای آموزش و پرورش:

کانون های تربیتی محله در مدارس نیشابور فعال می شود

نیشابور(پانا) - هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش نیشابور به یادمان شهید علی اکبر حاجی بیگلو در محل سالن جلسات آموزش و پرورش نیشابور با موضوعات برنامه های دهه مبارک فجر و طرح مدرسه کانون تربیتی محله برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
کانون های تربیتی محله در مدارس نیشابور فعال می شود

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، گفت: نواخته شدن زنگ انقلاب در آموزشگاه شاهد سجادی، فضا سازی مدارس و محوطه اداره، برپایی جشن های مجازی در شبکه شاد، گفتمان انقلاب با هدف بصیرت افزایی و آشنایی دانش آموزان با دستاوردهای انقلاب با حضور تعداد محدود دانش آموزان، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و قرانی، برپایی محافل انس با قرآن، افتتاح6 پروژه عمرانی کانون شهید شوشتری، دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع)، سالن ورزشی خلاصی، مدرسه عیدیانی، بخش رادیولوژی کلینیک فرهنگیان و .... با مجموع اعتبار 88 میلیارد و سیصد میلیون ریال و تجلیل از مادران شهدای فرهنگی از اهم برنامه های تببین شده جهت اجرا در دهه مبارک فجر است.

علیرضا کلیدری افزود: در راستای پیوند دوسویه و اثر بخش بین نهادها، ادارات و افراد محله با مدرسه و پیرو طرح ارائه شده توسط وزارت آموزش و پرورش، مقرر شده است که طی پنج سال، مدارس نیشابور به عنوان کانون های تربیتی محله، معرفی و به کارگیری شوند.

وی ادامه داد: تبدیل مدرسه به کانون تربیتی محله با هدف ارتباط بیش از پیش دانش آموزان بین خانه و مدرسه و آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف در محله، ارتباط دوسویه با مراکز فرهنگی موجود در محله، ارتباط با سازمان های مردم نهاد، افراد مهم، ادارات، مساجد و کانون های مذهبی، قرار دادن فضای مدرسه در اختیار اولیا جهت برگزاری برخی مراسمات و تجمعات در شیفت بعد از ظهر و استفاده بهینه از امکانات محلی و مدرسه، توسعه حس شهروندی در دانش آموز، کاهش فاصله بین مدرسه و جامعه و بالا بردن سطح تعامل دانش آموز با جامعه، از مصوبات دیگر این شورا به شمار می رود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و سایر نهادها و ادارات موجود در محله، صدور ابلاغ برای افراد همکار در این طرح، همکاری همه جانبه شورای آموزش و پرورش و مسئولین ادارت و نهادها با آموزش و پرورش جهت اجرای دقیق طرح، بهره گیری بیشتر از ظرفیت های والدین دانش آموزان عضو شورا از الزامات این طرح به شمار می رود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور نیز در ادامه اظهار کرد: در سال جاری با توجه به اهمیت موضوع، باید در ایام دهه مبارک فجر، جشن های بسیار پر شور گرفته شود و این انسجام، اتحاد و یکپارچگی ملت باید با شور جشن های این ایام تلفیق شود.

علیرضا قامتی افزود: بخش عمده جوانان ما در حوزه آموزش و پرورش فعال بوده و همه فعالیت ها و کانون های خود را در قالب اجتماعات 30 نفره پرشورتر از همیشه برگزار کنید تا احساس شود که وارد چنین جشن و پیروزی بزرگی شده ایم.

فرماندار نیشابور گفت: کانون های تربیتی محله را با قدرت متمرکز پیش ببریم و این موضوع مهم می طلبد که جلسه فوق العاده ای صرفا برای این موضوع برگزار شود تا جزئیات دقیق آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار