خیز مجدد کرونا در کشور؛ موج چهارم کرونا در راه است؟

تهران (پانا) - آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور و هشدارهای متولیان نظام سلامت در هفته‌ای که گذشت نشان می‌دهد که بیماری کرونا در برخی استان‌های کشور مجددا خیز برداشته است و مسئولان نگران شکل‌گیری موج چهارم کرونا در کشور هستند.

کد مطلب: ۱۱۵۸۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
خیز مجدد کرونا در کشور؛ موج چهارم کرونا در راه است؟

در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شد که بیشتر این اخبار تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت. در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه آمده است:

آمار کرونا در ایران

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۳۱۴ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۵۷ هزار و ۶۵۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

هیچ شهری قرمز نیست

همچنین بنا به گفته علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، هیچ شهر قرمز کرونایی در کشور وجود ندارد و شهرهای که در مازندران قرمز بودند نارنجی شدند. اما افزایش ترددها، افزایش موارد ابتلای سرپایی و عادی انگاری مردم در برخی شهرها نگران کننده است. او همچنین تاکید کرده است که خروج از وضعیت قرمز به معنای ضعیف شدن یا از بین رفتن ویروس نیست. ویروس نه تنها ضعیف نشده بلکه جهش پیدا کرده و قوی تر شده است. ویروس انگلیسی حدود 60 کشور دنیا درگیر کرده است. در آفریقای جنوبی هم ویروس کرونا جهش یافته و 26 کشور را درگیر کرده است. ویروس جهش یافته قدرت سرایت بیشتری دارد و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند که قدرت کشندگی و میزان مرگ و میر مبتلایان بیشتر است.

روند صعودی ابتلا به کرونا در 6 استان

علی رغم اینکه اکنون هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد اما محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی می‌گوید که در پی تجمعات و مسافرت‌های اخیر روند صعودی آمار مراجعان بیماران مبتلا به کرونا چه به صورت سرپایی و چه به صورت بستری در ۶ استان نگران کننده است.

خیز دوباره کرونا در تهران

تجمعات و سفرهای اخیر و کاهش محدودیت‌های کرونایی در کشور موجب شده است روند ابتلا به بیماری کرونا در برخی شهرها از جمله تهران افزایش یابد. علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به نشانه های جدید از خیز کرونا در تهران، در عین حال بر لزوم اعمال پروتکل‌های سخت گیرانه تر برای دو هفته آینده در فرودگاه‌های تهران تاکید کرد.

ورود نخستین محموله واکسن کرونا به کشور تا چند هفته آینده

واردات واکسن کرونا یکی از برنامه‌های جدی وزارت بهداشت است که در دستور کار قرار دارد و بنا به گفته حسین کرمانپور، مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی قرار است تا چند هفته آینده، نخستین محموله واکسن کرونا به کشور وارد شود.

آغاز واکسیناسیون گروه‌های آسیب پذیر از بهمن

در عین حال علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در فاز نخست با واردات واکسن کرونا انتظار داریم در بهمن سال جاری واکسیناسیون گروه های اولویت دار و آسیب پذیر جامعه در کشور آغاز شود.

ماجرای ضرب و شتم مامور راهور توسط نماینده مجلس

در هفته‌ای که گذشت، سیلی زدن نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی به یک سرباز وظیفه بازتاب زیادی در رسانه‌های کشور گذاشت. در پی این موضوع سردار مهدی حاجیان، سخنگو و معاون اجتماعی ناجا از ورود و دستور ویژه فرمانده ناجا برای پیگیری پرونده ضرب و شتم مامور وظیفه راهور توسط نماینده مجلس خبر داد. همچنین سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نیز در واکنش به ماجرای درگیری نماینده مجلس با مامور وظیفه شناس راهور ناجا گفت قطعا از مامور وظیفه شناس حمایت می‌شود، همه در برابر قانون یکسانند و از مسئولان انتظار می‌رود که نسبت به قانون التزام و احترام داشته باشند. اشتری در پاسخ به این سوال که آیا نماینده مذکور مجوز تردد در خط ویژه اتوبوس را داشته یا خیر؟ گفت: خیر، نماینده مذکور مجوزی برای تردد در خط ویژه نداشته است.

آخرین وضعیت پرونده‌های هفت‌تپه و نازنین زاغری

در هفته‌ای که سپری شد، یکی دیگر از نشست‌های خبری سخنگوی قوه قضاییه با اصحاب رسانه برگزار شد. توضیح درباره پرونده محمد امامی، توضیح درباره احکام صادره پرونده‌های اقتصادی، توضیح درباره پرونده قاچاق خودرو، آخرین وضعیت پرونده مهدی جهانگیری، آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده فساد مدیران بانکی و آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری، آخرین وضعیت پرونده هفت تپه، بخشی از خبرهای مهم حوزه قضایی از زبان غلامحسین اسماعیلی بود.

احتمال افزایش مجدد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی یکی از مطالبات جدی این قشر از جامعه است که سالهاست مطرح می‌شود اما آنگونه که باید محقق نمی‌شود. در هفته‌ای که سپری شد، مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان همواره در اولویت برنامه های این سازمان بوده است، گفت: برای افزایش مجدد حقوق بازنشستگان تلاش خواهیم کرد و در همین رابطه نامه ای برای رئیس جمهور نوشته شد و ایشان همان روز دستور مساعد صادر کردند. از طریق رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز پیگیر این موضوع خواهیم بود. به گفته او، برای سال آینده افزایش حقوق دولتی‌ها ۲۵ درصد تعیین شده است ولی برای حقوق کارگران تصمیم گیری در اواخر سال تعیین می شود. در لایحه بودجه سال آینده کشور ۹۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شده است که برای دستگاه‌های مختلف است و سهم سازمان تامین اجتماعی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان تعیین شده است و انتظار داریم این مبلغ افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار