از پرچهره ترین فیلم تا خوش‌قدم‌ترین فرد در جشنواره فجر39

تهران (پانا) - سوداگران سیمرغ جشنواره سی و نهم فیلم فجر مشخص شدند و در این میان  انبوهی از چهرهایی دیده می‌شود که هم‌زمان در چند فیلم حضور دارند و افرادی هستند که در هر فیلمی با هر نقشی (از کارگردان گرفته تا نویسنده) پا گذشته‌اند آن فیلم به جشنواره راه‌یافته است.

کد مطلب: ۱۱۵۸۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
از پرچهره ترین فیلم تا خوش‌قدم‌ترین فرد در جشنواره فجر39

فیلم‌های «ابلق»، «بی‌همه‌چیز»، «تک‌تیرانداز»، «تی‌تی»، «خط فرضی»، «رُمانتیسم عماد و طوبا»، «روزی روزگاری آبادان»، «روشن»، «زالاوا»، «ستاره بازی»، «شیشلیک»، «گیج‌گاه»، «مامان»، «مصلحت»، «منصور» و «یدو» فیلم‌هایی هستند که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به داوری برای دریافت سیمرغ در یکی از بخش‌ها رسیده است.


فیلم اولی‌های فجر39
در این دوره از جشنواره فیلم فجر؛7 کارگردان فیلم اولی حضور دارند. این کارگردان‌ها عبارت‌اند از: عادل تبریزی با فیلم «گیج‌گاه»، فرنوش صمدی با فیلم «خط فرضی»، حمیدرضا آذرنگ با فیلم «روزی روزگاری آبادان»، ارسلان امیری با فیلم «زالاوا»، حسین دارابی با فیلم «مصلحت»، سیاوش سرمدی با «منصور» و آرش انیسی با فیلم «مامان» اولین حضور خود در جشنواره را در قامت کارگردان تجربه می‌کنند.

پرکارترین بازیگران فجر39
یکی از ویژگی‌های شاخص سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور بازیگران چهره در چندین فیلم متفاوت راه‌یافته به بخش «سودای سیمرغ» است. «الناز شاکر دوست» و «هوتن شکیبا» زوج‌های چهره سینمای ایران هستند که چند سالی است در هر فیلمی که کنار هم‌بازی می‌کنند برگ برنده حضور آن فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره هستند. این زوج امسال با دو فیلم «ابلق» و «تی‌تی» در جشنواره حضور دارند. همچنین باران کوثری با دو فیلم «بی‌همه‌چیز» و «گیج‌گاه»، پژمان جمشیدی با دو فیلم «خط فرضی» و «شیشلیک» و جمشید هاشم‌پور در دو فیلم «گیج‌گاه» و «شیشلیک» بازیگران پرکار این دوره جشنواره هستند.

فیلم‌های انقلابی جشنواره 39
امسال پنج فیلم «روزی روزگاری آبادان»، «یدو»، «تک‌تیرانداز»، «منصور» و «پدری» با موضوع انقلاب و دفاع مقدس در فجر سی و نهم حضور دارند. فیلم‌های «تک‌تیرانداز» و «منصور» به معرفی دو چهره در دفاع مقدس پرداخته است.

پر چهره ترین فیلم جشنواره 39
«گیجگاه» به کارگردانی و نویسندگی عادل تبریزی یکی از پر چهره ترین فیلم های جشنواره امسال فیلم فجر است. بازیگران اصلی این فیلم حامد بهداد، باران کوثری و جمشید هاشم‌پور هستند دیگر بازیگران این فیلم سروش صحت، فرهاد آییش، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، سیاوش چراغی پور، محمد الهی، مریم همتیان، ایمان اسماعیل‌پور، علی باغفر هستند و بازیگر نوجوان علی راد است. تهیه‌کنندگی کار بر عهده حنیف سروری و میرولی الله مدنی است.

خوش‌قدم‌ترین فرد جشنواره 39

«ارسلان امیری» کارگردان فیلم «زاوالا» است که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و هم‌زمان در دو فیلم دیگر به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس حضورداشته که هردو فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره حضور دارند و به‌نوعی خوش‌قدم‌ترین فرد جشنواره فجر39 شناخته شده است. «ارسلان امیری» پیش‌ازاین به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس، تدوینگر و مستندساز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته و در یک سال گذشته فیلم‌نامه‌های سینمایی «تی‌تی»با ( آیدا پناهنده) و «گیجگاه» با (عادل تبریزی) را به نگارش درآورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار