رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

سازمان های مربوط به انرژی با هم تجمیع شوند تا اختلافات حل شود

تهران (پانا) - رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد دستگاه‌های مرتبط با انرژی از جمله وزارت نفت، وزارت نیرو و سازمان انرژی اتمی با هم تجمیع شوند تا نتایج بهتری از تصمیمات حاصل شده و اختلافات از بین برود.

کد مطلب: ۱۱۵۷۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سازمان های مربوط به انرژی با هم تجمیع شوند تا اختلافات حل شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، فریدون عباسی، در یازدهمین پیش نشست همایش نظام مسائل اولویت‌دار کشور افزود: تصور اینکه نماینده در مجلس قانون گذار است در مردم وجود ندارد و این دید بیشتر در مجالس اوایل انقلاب وجود داشت. اکنون نمایندگان در شهرستان‌ها به عنوان مسئول تدارکات تلقی می‌شوند و خواسته‌هایی دارند که جزء وظائف و اختیارات نمایندگی نیست. باید بپذیریم که نماینده مجلس صرفا قانون گذار و ناظر بر قانون است و نه مجری آن.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و امکانات در داخل کشور زیاد است و ما با تجمیع بخش‌های مختلف توانستیم کنسرسیوم‌هایی تشکیل داده و با کنار هم نشاندن این مجموعه‌ها یک جهش بزرگ داشته باشیم. این دیدگاه در مجلس هم به کار گرفته شده و سعی شده است که نه به صورت کامل اما در حد توان قانون بودجه اصلاح شود، که در این مسیر از تخصص و توانایی مدیران ارشد دولت، سندیکاها استفاده شده است.

عباسی بیان کرد: به نظر من برای حل مشکلات نیاز است تا دستگاه‌های مرتبط با انرژی از جمله وزارت نفت، وزارت نیرو و سازمان انرژی اتمی با هم تجمیع شده تا نتایج بهتری از تصمیمات حاصل شده و اختلافات از بین برود.

وی افزود: متقاضی شرکت در کمیسیون انرژی زیاد است چرا که پول در آن زیاد است بر خلاف کمیسیون‌هایی مانند حقوقی و قضایی که مدت‌ها طول می‌کشد تا تشکیل شود و نمایندگان مجلسی که حقوق خوانده‌اند علاقه به حضور در سایر کمیسیون‌ها دارند تا کمیسیون خودشان.

رییس اسبق سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: مجلس باید ریل گذاری کرده و دولت روی ریل حرکت کند، چرا روی ریل حرکت کند؟ چون ریل مشخص است، فرعی و اعوجاج ندارد.

عباسی افزود: کسی که رییس جمهوری می‌شود حق ریل سازی ندارد و در حوزه اجرا باید کار کند و نظر بدهد و ایدئولوژی سازی نیز از وظایف و در حیطه مربوط به رهبر جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار