استاندار زنجان:

تست‌های کرونا در زنجان ۲۰ درصد افزایش یافت

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت، انجام تست‌های کرونا طی ۱۰ روز گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد در این استان افزایش یافته است و از طرفی افراد دارای پی سی آر مثبت بستری در بیمارستانها نیز بین عدد ۳۵ تا ۴۰ نفر ثابت مانده است.

کد مطلب: ۱۱۵۷۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تست‌های کرونا در زنجان ۲۰ درصد افزایش یافت

فتح الله حقیقی شامگاه در برنامه عافیت زنجان افزود: با گذشت ۱۱ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشورمان این مهم به اثبات رسیده است که نه تنها ویروس کرونا ضعیف‌تر نشده، بلکه قوی‌تر نیز شده و میزان سرایت آن ۱۵ برابر رشد و در واقع تهاجمی‌تر شده است.

وی ادامه داد: هر چند تعدادی از شهرهای استان در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته‌اند اما این وضعیت نباید فریبنده باشد و با عادی انگاری شرایط پروتکل‌های بهداشتی به فراموشی سپرده شود.

حقیقی اظهار داشت: بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی، پیک چهارم شیوع ویروس کرونا در ماه‌های پایانی سال را به دنبال خواهد داشت و در این میان هنر اصلی حفظ شرایط خوب کرونایی است در غیر اینصورت وضعیت بدتری را باید متصور بود.

استاندار زنجان ادامه داد: در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی از سوی عموم وضعیت کنونی تثبیت می‌شود، در غیر اینصورت و با عادی انگاری شرایط پس از مدتی شمار بیماران سرپایی و سپس بستری‌های کرونایی و در نتیجه مرگ و میرها روند افزایشی می یابد.

وی اضافه کرد: استان تمامی تهمیدات و نقشه راه را بر اساس تجارب گذشته بازسازی و نوسازی کرده است که در این خصوص سناریوهای مختلفی برای پیک بیماری تعریف شد از جمله اینکه در صورت تکرار پیک دوم کرونا در استان باید روزانه ۱۳۲ بستری و ۱۱۱ مورد فوتی به وقوع می پیوست که با سازو کارهای انجام شده و با عمل گرایی بیماری کنترل شد.

حقیقی با اشاره به اینکه زنجان از جمله استان هایی است که اجازه نداد وضعیت پیک دوم کرونا در موج سوم این بیماری تکرار شود، افزود: بر این اساس از سرعت شیوع ویروس جلوگیری شد، بطوری بیماری در چهار هفته به اوج خود رسید، که مانع از طولانی مدت شدن این وضعیت شدیم و با انجام اقداماتی بهنگام به وضعیت نزولی منتهی شد.

وی اظهار داشت: این استان در پیک سوم افزایش تست های سرپایی کرونایی و سریع را مورد توجه قرار داد که شرایط خوبی حاصل شده این در حالی است که در موج قبلی ۷۰۰ تخت بیمارستانی اشغال شد که اکنون این میزان و بستری به کمتر از ۱۵۰ مورد رسیده که نکته بسیار مهمی است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه کوچکترین غفلت می تواند شرایط ناخوشایندی از شیوع مجدد بیماری را در استان رقم بزند خاطرنشان کرد: همکاری مردم، مدیریت دانشگاه علوم پزشکی، تلاش کادر درمان و همکاری‌های بین بخشی موجب شد تا وضعیت خوب حاصل شود و تصور نکنیم چنین مساله به راحتی حاصل شده بلکه سختی‌ها و مشقت های زیادی به همراه داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار