دبیر ستاد تنظیم بازار: 4 میلیون تن کالای اساسی در گمرک و بنادر است

تهران (پانا) - دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار با اشاره به وجود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور گفت که طبق اعلام بانک مرکزی ارز مورد نیاز تامین کالاهای اساسی سه ماه اول سال ۱۴۰۰ تامین شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۷۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
دبیر ستاد تنظیم بازار: 4 میلیون تن کالای اساسی در گمرک و بنادر است

به گزارش ایسنا، عباس قبادی گفت: آمار ارائه شده در جلسه امروز درباره تولید مواد پروتئینی و لبنی حکایت از ثبات نسبی تولید و عرضه این مواد در بازار دارد.

وی همچنین از افزایش قیمت کاغذ در هفته‌های گذشته خبر داد و گفت که واردات این کالا تسهیل خواهد شد و در این زمینه اقداماتی از سوی بانک مرکزی برای تسهیل واردات مواد اولیه تولید کاغذ و خود محصول نهایی انجام شده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به تصمیماتی که برای تامین کالاهای مورد نیاز شب عید از جمله آجیل، خشکبار، شیرینی، کیف و کفش و پوشاک اتخاذ شده نیز گفت: مقرر شد تا در جلسه هفته آینده ستاد تنظیم بازار رئیس اتاق اصناف به ارائه آخرین اقدامات برای تامین و توزیع کالاهای مورد نیاز شب عید بپردازد.

به گفته این مقام مسئول تمام ارز مورد نیاز کالاهای اساسی در سال ۱۳۹۹ از سوی بانک مرکزی تامین شده و همچنین اعلام شده که می‌توان کالاهای مورد نیاز سه ماهه اول سال بعد نیز خریداری شود و ارز مورد نیاز آن تامین است.

بالغ بر هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا در بنادر کشور یعنی گمرکات و روی کشتی‌ها وجود دارد که چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن از آن شامل کالاهای اساسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار