دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد:‌

شرط سرمایه ارزی برای تاسیس شرکت‌های هوایی حذف شد

تهران (پانا) - دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از مصوبه‌های جدید برای تاسیس شرکت‌های هواپیمایی خبر می‌دهد و می‌گوید سرمایه ارزی برای تاسیس این شرکت‌ها حذف شد و رقم کفایت سرمایه تاسیس به ٨٠٠ میلیارد تومان تغییر یافت.

کد مطلب: ۱۱۵۷۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
شرط سرمایه ارزی برای تاسیس شرکت‌های هوایی حذف شد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، پیش از این رقم کفایت سرمایه شرکت هواپیمایی ۱۰۰میلیون دلار تعیین شده بود اما سازمان هواپیمایی اعلام کرده است به دلیل شرایط کشور در حوزه ارز و افزایش قیمت‌ها در این بازار، دلاری بودن کفایت سرمایه حذف می شود و با مصوبه جدید کفایت سرمایه مورد نیاز برای تاسیس این شرکت ها، ریالی است.بر این اساس حداقل کفایت سرمایه تاسیس شرکت های هواپیمایی براساس مصوبه جدید ۸۰۰ میلیارد تومان است.

« مقصود اسعدی سامانی»در این زمینه گفت: بر اساس مصوبه جدید سازمان هواپیمایی کشوری که سرمایه راه اندازی شرکت های هواپیمایی را افزایش داده است کفایت سرمایه ۸۰۰ میلیارد تومان برای تأسیس شرکت هواپیمایی لازم بوده و نیازی هم به سرمایه ١٠٠ میلیون دلاری نیست.

به گفته وی اکنون متقاضیانی جهت راه‌اندازی شرکت هواپیمایی جدید وجود دارند و درخواستشان را به سازمان هواپیمایی ارائه کرده‌اند.

وی گفته است: این درخواست‌ها بعد از طی شدن روندها و مقرراتی که در سازمان هواپیمایی وجود دارد در شورای‌عالی هواپیمایی مطرح خواهند شد. قطعاً اگر پرونده‌ها کامل باشند درباره آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

سامانی در پاسخ به این سؤال که «با وجود تمامی مشکلاتی که امروزه شرکت های هواپیمایی با آن مواجه هستند، آیا هنوز فردی پیدا می‌شود که حاضر به سرمایه‌گذاری در این حوزه باشد؟» گفت: واقعیت این است که در این صنعت، سود چندانی وجود ندارد و به‌خصوص با فشارهای تحریم و مسائل مربوط به افزایش نرخ ارز و همچنین نرخ سودی که نسبت به میانگین جهانی هم پایین‌تر است، سرمایه‌گذاری در این حوزه به صرفه نیست.

دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور تصریح کرد: هر فردی که می‌خواهد در این عرصه وارد شود، حتماً باید حساب شده عمل کند تا در نیمه راه دچار مشکل نشود.

وی تأکید کرد: اکنون صنعت هواپیمایی کشور، ظرفیت برای توسعه و گسترش دارد اما آن‌هایی که می‌خواهند در این صنعت وارد شوند، حتماً باید شرایط موجود را بسنجند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار