زهرا مظفر مطرح کرد

دستور رئیس‌جمهور برای استخدام 12 هزار نفر فرزند شهید

تهران (پانا) - اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در هفدهمین برنامه گفتگوی هفته برمدار تحول و بهبود یادگیری که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد به تشریح و تبیین برنامه‌های آموزش‌وپرورش پرداختند.

کد مطلب: ۱۱۵۷۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
دستور رئیس‌جمهور برای استخدام 12 هزار نفر فرزند شهید

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در پانزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌های دولتی که با محوریت موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور محسن حاجی میرزایی و سعید اوحدی در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، دو تن از اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامه‌های آموزش‌وپرورش پرداختند. برنامه‌ها و موارد مطرح‌شده توسط اعضای شورای معاونان به شرح زیر است:

تحصیل 84 هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد و طرح پراکنده

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران در این نشست، این جلسه را مصداق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار کرد: اصلی‌ترین دغدغه آموزش‌وپرورش و بنیاد شهید در خصوص «طرح شاهد» ارتقای کیفیت تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر است.

محمدرضا رزاقی از پیگیری اساسنامه «استانداردسازی مدارس شاهد» خبر داد و افزود: در راستای تحقق استانداردسازی مدارس شاهد، تدوین شناسنامه فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و اجرایی این مدارس با همکاری مدیران انجام شد.

وی مدارس شاهد را یک فرصت برای تأمین دغدغه‌های تربیتی برشمرد و تصریح کرد: 84 هزار دانش‌آموز در طرح شاهد و در طرح پراکنده تحصیل می‌کنند و 1350 مدرسه شاهد در 31 استان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: مدارس شاهد فرصتی برای آموزش‌وپرورش است تا الگویی در جهت تربیت دانش آموزان در تراز سند تحول باشد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران با اشاره به رویکردهای هدفمند آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: برای انسجام این مدارس تلاش کردیم چارچوب فعالیت‌های مدیران مدارس شاهد را تعیین و در اختیار آن‌ها قرار دادیم تا بر اساس آن عمل کنند.

وی ادامه داد: هر جا که مدارس شاهد نداشتیم از طرح پراکنده استفاده کردیم البته در برخی موارد دانش آموزان شاهد تمایل به تحصیل در مدارسی مانند سمپاد داشتند لذا آن‌ها را از طریق طرح پراکنده پوشش دادیم.

رزاقی از تشکیل شورای ترویج خبر داد و افزود: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و معاونت پرورشی و فرهنگی در این زمینه نقش مهمی دارند.

تاکید بر ساحت اخلاقی و اعتقادی

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در این نشست گفت: آموزش‌وپرورش با بنیاد شهید از جهت ساختار و وجود نیروهای ایثارگر در این وزارتخانه، ارتباط نزدیک دارد.

سید جواد حسینی اظهار کرد: در سند تحول ساحت‌های شش‌گانه باید به‌صورت متوازن پیش برود اما اگر قرار باشد یکی از این ساحت‌ها اولویت پیدا کند قطعاً ساحت اخلاقی و اعتقادی است.

حسینی اضافه کرد: شهیدان به جامعه حیات می‌بخشند لذا برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت باید از فرصت‌ها استفاده کرد بنابراین افرادی که با شهدا زیسته‌اند و از رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده‌اند؛ گنجینه‌هایی هستند که باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از وجود آن‌ها بهره‌مند شد.

پرورش انسان‌هایی مانند شهید سلیمانی

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش‌وپرورش در این نشست اظهار کرد: اگر قرار است حیات طیبه بر اساس سند تحول تعریف شود باید انسان‌هایی مانند شهید سلیمانی‌ها پرورش دهیم.

قاسم احمدی لاشکی بر سرمایه‌گذاری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید و عنوان کرد: انتظار می‌رود در سفرهای استانی رئیس‌جمهور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده‌های شهید و ایثارگر فرهنگی دیدار و گفتگو داشته باشند.

وی ادامه داد: از مجموع 131 مورد اختلافی که با بنیاد شهید داریم تاکنون 28 مورد آن تعیین تکلیف شده و 103 مورد آن همچنان باقی‌مانده است که باید برای رفع مشکل آن‌ها تلاش کنیم.

دستور رئیس‌جمهور برای استخدام 12 هزار نفر فرزند شهید

مشاور وزیر در امور شاهد و ایثارگران نیز در این جلسه گفت: آموزش‌وپرورش با تقدیم بیش از 41 هزار شهید معلم و دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حرم همواره در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار پیشگام بوده است.

زهرا مظفر افزود: در شرایط کرونایی نیز معلمان با حضور در مناطق محروم و با تهیه تبلت برای محرومان و تلاش برای آموزش دانش آموزان به‌نوعی فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دادند.

وی ادامه داد: از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید برای خانواده‌های شاهد و ایثارگران تشکر می‌کنم زیرا این دولت در راستای عملیاتی و اجرایی کردن قوانین جامعه ایثارگران نه‌تنها کوتاهی نکرده بلکه بسیاری از این قوانین را عملیاتی کرده است که شایسته تقدیر است.

مظفر گفت: دستور رئیس‌جمهور برای استخدام 12 هزار فرزند شهید تا قبل از پایان سال 98 از اقدامات بی‌نظیر در دولت تدبیر و امید است.

وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش علاوه بر تأمین نیروهای رسمی مدارس شاهد، بیش از 45 هزار ساعت بابت کلاس‌های مکمل مدارس شاهد، نیروی انسانی مربوطه را تأمین کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار