ترامپ؛ 4 سال ریاست‌جمهوری و 30هزار بار دروغ

تهران (پانا) - دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در دوران چهار ساله ریاست جمهوری خود به دلیل سوء مدیریت، علاوه بر شرایط بحرانی که این کشور و جهان را با آن درگیر کرده، بیش از ۳۰ هزار بار نیز درباره مسایل مختلف داخلی و بین‌المللی دروغ گفته است.

کد مطلب: ۱۱۵۶۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ؛ 4 سال ریاست‌جمهوری و 30هزار بار دروغ

به گزارش ایرنا، نشریه آمریکایی «واشنگتن پست» امروز (پنجشنبه) در گزارشی در این ارتباط نوشت که ترامپ در دوران ۴ ساله خود در کاخ سفید؛ چه در سخنرانی، کنفرانس های خبری و حتی توئیتر ۳۰ هزار و ۵۷۳ بار سخنان دروغ و یا گمراه کننده گفته و نوشته است.

واشنگتن پست افزود: در میان دروغ هایی که بارها از سوی ترامپ شنیده شد، افزایش قدرت اقتصادی آمریکا در دوران حضور او در کاخ سفید است که شاخصهای منتشر شده نشان می دهد که این ادعای ترامپ کاملا اشتباه بوده است.

به نوشته این روزنامه، در تاریخ آمریکا، روسای جمهوری همچون «دوایت آیزنهاور» (۱۹۵۳-۱۹۶۱)، «لیندون جانسون» (۱۹۶۹-۱۹۶۳) و «بیل کلینتون» (۲۰۰۱-۱۹۹۳) را می توان عامل ایجاد اقتصادی قوی در دوران معاصر این کشور دانست.

واشنگتن پست در ادامه بررسی دروغ گویی های ترامپ در دوره ریاست جمهوری وی نوشت: شاخص دروغ گویی های ترامپ در ماه اکتبر و زمان نزدیک شدن به برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ سیر صعودی گرفت. وی آنچنان بر سخنان بی اساس تقلب و تخلف انتخاباتی ادامه داد تا شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ماه) و حمله به کنگره روی داد.

این نشریه آمریکایی با رصد سخنان رییس جمهوری پیشین آمریکا افزود: ترامپ حتی در آخرین دقایق از دروغ گفتن دست برنداشت و پیش از عزیمت به فلوریدا، در پایگاه هوایی «اندروز» در نطقی مدعی شد که آمریکا در دوران وی شاهد کاهش زیاد مالیات بوده است که این یک دروغ دیگر است، چرا که در زمان ریاست جمهوری «رونالد ریگان» (۱۹۸۹-۱۹۸۱) آمریکا شاهد بیشترین میزان کاهش مالیات ها بود که با توجه به تولید ناخالص داخلی در آن زمان، این کاهش مالیات حدود ۲.۹ درصد بود، درحالی که ترامپ تنها توانسته بود یک درصد مالیات ها را در آمریکا کاهش دهد.

مراسم تحلیف «جو بایدن» به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا دیشب (چهارشنبه شب) برگزار شد، درحالی که دونالد ترامپ با ترک واشنگتن و رفتن به فلوریدا به عنوان سومین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا بود که در این مراسم شرکت نکرد است.

مراسم تحلیف دیشب تحت شدیدترین تدابیر امنیتی و ممنوعیت حضور مردم عادی به عمل آمد، اطراف کاخ سفید و ساختمان کنگره با حصارها تحت حفاظت شدید قرار گرفته بود.

به گفته کارشناسان مشخص نیست این وضعیت امنیتی برای پایتخت آمریکا تا چه زمانی ادامه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار