مدیر آموزش و پرورش کلات در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان کلات:

در کنار نامهربانی ها و دشواری کرونا، جایگاه واقعی معلم مشخص شد

کلات(پانا)-گردهمایی مدیران مدارس در کلیه مقاطع به صورت جداگانه با موضوع تبیین و تشریح دستورالعمل های بازگشایی مدارس،با حضور رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش کلات، معاونت آموزش و جمعی از کارشناسان اداری این مدیریت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
در کنار نامهربانی ها و دشواری کرونا، جایگاه واقعی معلم مشخص شد

رمضان پروانه، مدیر آموزش و پرورش کلات در ‌جمع مدیران و راهبران آموزشی تربیتی، اولین اولویت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس را حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان دانست و تشریح کرد: همه نیک می دانیم که ناخواسته وارد یک زیست بوم جدید شدیم و ویروس منحوس کرونا ضربات و صدمات جبران ناپذیری به بدنه آموزش کشور وارد کرد و به راحتی قابل جبران نیست، ولی در کنار همه نامهربانی ها و اتفاقات ناگوار ارزش و جایگاه واقعی یک معلم بر همه مشخص شد.

وی در این جلسه ویژگی های یک مدیر خوب از منظر امام علی (ع) را تشریح کرد و گفت: برای افزایش کارایی یک سازمان باید از نیروی انسانی به درستی استفاده کرد و آنها را به اهداف و اصولی که مجموعه دارد راهنمایی کرد. هدایت نیروی انسانی به سوی اهداف، نیازمند سلسله مراتب اصولی است. مهترین رکن مدیریت، صبر و تحمل است، چرا که انتظاراتی را که جامعه از ما دارد بدون داشتن صبر و تحمل راهگشا نخواهد بود. همچنین داشتن صداقت زیباترین جلوه در مدیریت است، اگر گفتار و عملمان یکی باشد، اتحاد و صمیمیت بین نیروی کار و مخاطب ایجاد می شود و در نتیجه کارها به درستی پیش خواهد رفت.

او تاکید کرد: ما معلمان بهترین امانت داران در جامعه هستیم، مردم فرزندان خود‌ را به ما می سپارند و این قشر معلم است که آنها را برای آینده رشد و تعالی می بخشد و تحویل جامعه می دهد. یک مدیر در کنار داشتن نظم در امورات باید به همراه مجموعه کاری خود برای رشد، پیشرفت و تحول، آگاهی و تخصص داشته و به روز باشد.

وی افزود: دوری از بدرفتاری و تشویق و تنبیه به موقع یکی دیگر از مقوله های مهم مدیریتی است، اخلاق‌تند محیط مدیریت را به جهنم رفتاری تبدیل خواهد کرد. اخلاق مداری سیره و روش خداوند متعال و اخلاق از ویژگی های برجسته پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار است و باید در راس امورات و کارها باشد. در سند تحول بنیادین نیز به موضوع اخلاق مداری تاکید ویژه ای شده است.

رمضان پروانه اصلی ترین رکن تربیت را تربیت اخلاقی دانست و بر نهادینه شدن آن در بین دانش آموزان تاکید کرد و گفت: در تصمیماتی که می گیرید مصمم باشید و در تمامی مراحل کار، نظم را سرلوحه امورات خود قرار دهید. تعهد در برابر اهداف و آینده نگری، لازمه رسیدن به حیات طیبه است. با آگاهی از تحولات اجتماعی و با برنامه ریزی های هوشمندانه، عُقلایی و نگاهی باز به مسائل می توانیم برای اهداف خود افقی روشن را ترسیم کنیم.

وی در بخش دوم از سخنان خود ضمن تشریح کامل شیوه نامه های بازگشایی مدارس گفت:همه امکاناتی را که در اختیار داریم متعلق به دانش آموزان است، پس باید بخشی نگری را کنار گذاشته و برای حصول پیشرفت در کارها انحصار طلبی را از خود دور کنیم ،از ایده ها و نظرات افراد با تجربه و پیشکسوتان به خوبی استفاده کنیم. استعداد ها، خلاقیت های نو، ایده های مفید و همکاران خلاق را شناسایی کنیم تا در برنامه هایی که داریم از مشارکت لازم بهره مند شویم.

پروانه گفت: خوشبختانه جلوه های نابی را در بین اولیای عزیز مشاهده می کنیم که با تمامی توان در کنار دستگاه تعلیم و تربیت پیگیر برنامه ها هستند. اگر قرار است تغییری ایجاد کنیم باید هوشمندانه، عالمانه و از روی آگاهی باشد، با تجربه گردانی می توان راه رشد را برای خود و همکارانمان باز کنیم و همه با هم‌برای ارتقای جایگاهِ سیستمی که در آن فعالیت می کنیم‌، تلاش کنیم.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت کلات بیان کرد: امروز اگر توفیقاتی را در دستگاه آموزش و پرورش شهرستان بدست آورده ایم، حاصل یک کار تیمی و خرد جمعی است.

پروانه اظهار کرد: در موضوع بازگشایی مدارس اولین اولویت برای ما حفظ سلامت دانش آموزان و همکاران است. با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و طبق دستورالعمل هایی که به مدارس ارسال کرده ایم آموزش های حضوری را شروع کردیم، شما مدیران عزیز با دقت و حساسیت ویژه به نحوی عمل کنید که حقی از دانش آموزان و اولیای عزیز تضییع نشود و خدای نکرده برای کسی مشکلی پیش نیاید تا عقب افتادگی ها و خلاهای آموزشی که ایجاد شده است جبران شوند.

وی در پایان ضمن تشکر از زحمات مدیران و معلمان در ایام تعطیلی مدارس گفت: آموزش‌های‌مجازی کماکان ادامه و استمرار دارد و امیدواریم با همراهی شما مدیران و معلمان گرامی و همه ارکان آموزش و پرورش بتوانیم به اهداف پیشروی این دستگاه بزرگ دست پیدا کنیم و سال تحصیلی را با خوشی به پایان برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار