مدارس باید پیگیر هر اتفاقی که برای دانش آموز رخ می دهد باشند

تهران (پانا) - وبینار آموزشی–توجیهی فعالیت های مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و مشاوره در فضای مجازی روشکا با حضور مدیران، مشاوران و رابطین مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و یاریگران زندگی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مدارس باید پیگیر هر اتفاقی که برای دانش آموز رخ می دهد باشند

این وبینار آموزشی -توجیهی با حضور بابلی، رییس اداره مشاوره، رحیم، معاون مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران وغلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی منطقه ۱۱ برگزار شد.
در این جلسه، عزیزاله بابلی به تبیین شیوه نامه مدیریت روانی فوریت روانی - اجتماعی و فعالیت های مشاوره ای و سلامت روان پرداخت و گفت: فعالیت مدارس باید به صورت تیمی باشد و مدارس باید پیگیر هر اتفاقی که برای دانش آموز رخ می دهد باشند. در صورت نیاز باید دانش آموز به مرکز مشاوره اداره ارجاع داده شود که مشکلات احتمالی دانش آموز حل شود.

همچنین بابلی در خصوص طرح صدای مشاوره، همیار مشاور و طرح همدلی و نماد مطالبی بیان کرد.

در ادامه جلسه، رحیم، برنامه های مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان و بسته تحولی سند تحول که دو برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان و کانون یاریگران زندگی را در بر دارد تبیین کرد و موارد اجرایی طرح نماد را به تفصیل بیان کرد و گفت: بخش جامعه محور یاریگران زندگی با ذکر مثال و شرح مرحله به مرحله از ابتدا شامل ترسیم نقشه خطرپذیری و درخت مشکلات و راهکارها است و تدوین و اجرای پروژه کوچک درس آموخته ها و تهیه مستند نهایی در ادامه مطرح می شود.

رحیم تاکید کرد: محدوده زمانی اجرای طرح یاریگران زندگی از ابتدای مهر ماه تا نیمه اسفند ماه خواهد بود.
وی در پایان گفت: در طرح نماد تأکید بر مقطع ابتدایی است که این طرح شامل شناسایی و غربالگری بخش هایی از سامانه پایش مدیریت آسیب های اجتماعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار