۷۰ میلیون دلار ماشین آلات وارداتی در آذربایجان شرقی بومی‌سازی شد

تبریز(پانا) - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تأکید بر حمایت از ساخت تولید داخل، گفت۷۰ میلیون دلار ماشین آلات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی که در سالهای گذشته وارد می شد در این استان بومی‌سازی شد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
۷۰ میلیون دلار ماشین آلات وارداتی در آذربایجان شرقی بومی‌سازی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی ، حبیب امین زاده در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ساخت موتورهای دیزلی در شرکت ایدم و چرخشگر تبریز از جمله این بومی سازی ها در آذربایجان شرقی است.

وی افزود: ثبت توانمندی های بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی استان در سایت توانیران و معرفی بیش از یکهزار محصول ظرفیت های فراوان بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی را به خوبی نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به راه اندازی نمایشگاه دایمی توسعه و تعمیق ساخت داخل و اعلام نیازهای واحدهای تولیدی در محل سازمان و کسب رتبه اول آذربایجان شرقی در تحقق اهداف برنامه های جهش تولید در بین استان ها، گفت: عقد قرارداد انتقال طرح آب خلیج فارس توسط شرکت پمپیران و بومی سازی محصول انحصاری پمپ با ۲ ورودی با توان۱۴۰ بارفشار از دیگر ظرفیت های بخش تولید در آذربایجان شرقی است.

وی از پایش و رصد سرمایه گذاری بیش از یکهزار و ۹۰۰ طرح در دست اجرا در استان خبر داد و افزود: حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده طرح های در دست اجرای استان ۲۰هزار میلیارد تومان با پیش بینی ۵۲ هزار فرصت شغلی است.

امین زاده گفت: تشکیل کمیته پایش در شهرستان ها و رفع موانع و تکمیل و راه اندازی طرح های بالای ۶۰ درصد و هدف گذاری راه اندازی حداقل ۵۰۰ طرح نیمه تمام در آذربایجان شرقی، راه اندازی ۴۹۰ طرح ایجادی و توسعه ای در استان در ۹ماهه سال جهش تولید از اقداماتی است که در توسعه اشتغال و تولید بسیار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: پیگیری عدم توقف سرمایه گذاری های انجام شده با تمدید و درج گزارش پیشرفت فیزیکی ۴۰۰ طرح در ۹ماهه امسال از جمله اقدامات توسعه ای در آذربایجان شرقی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار