در نشست مشترک شورای معاونان و روسای مناطق و نواحی زنجان؛

حکیم‌زاده: نقش تربیتی را نمی‌توان از معلم جدا کرد

تهران (پانا) - نشست مشترک شورای معاونان و روسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان زنجان با حضور رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، مرادی، معاون سیاسی امنیتی استانداری ومدیر کل آموزش و پرورش استان در محل سالن تجلی اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده: نقش تربیتی را نمی‌توان از معلم جدا کرد

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت ابتدایی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در استان زنجان، اظهار کرد: انسان سازی و تربیت وظیفه اولیا الهی بوده است و امروز ما در این مسیر هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت گفت: نگاه ما باید همواره نگاه تربیتی باشد و این نقش مهم را نمیتوان از معلم جدا کرد و همه معلمان به نوعی مربیان پرورشی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت کرونایی کشور گفت:بطور معمول انسان ها در شرایط سخت جوهره خود را نشان می دهند و در شرایط کرونایی کارکرد های آموزش نسبت به گذشته با تغییراتی مواجه شده است.

وی کار اصلی معلمان در شرایط کرونایی را فرصت آفرینی برای دانش اموزان عنوان کرد و گفت: کودکانی هستند که در شرایط عادی فرصت دسترسی به آموزش و یادگیری با کیفیت را ندارند و بر این مبنا این کار برای این قشر با دقت بیشتری انجام گیرد.

وی افزود: هر چقدر که از زمان حضورمان در این استان می گذرد، بیشتر از ابعاد تمدنی آن آگاه میشویم و به نوعی تربیت تمام ساحتی سرمشق مردمان این دیار هست که در تمامی عرصه ها چهره هایی ماندگار دارد و امروز نیز باید قادر باشیم چنین الگوهایی را تربیت کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان در تولید محتوای آموزشی در ایام کرونا خوش درخشیدند و این وضعیت حاکم به خلاقیت ،نوآوری آموزشی و مسوولیت پذیری این قشر منتهی شد.

حکیم زاده با اشاره به شاخص های توسعه انسانی متعلق به سایت سازمان ملل که کشورهای مختلفی رده بندی می شوند، افزود: در این شاخص ها کشورها بر اساس سه نشانگر امید به زندگی ، آموزش ،اقتصاد و زیر شاخه های متعد دیگر مورد ارزیابی قرار می گیرند و شاخص پیش دبستانی، تنها شاخصی که تفاوت بین کشور ها را آشکار می سازد.

وی بیان کرد: دوره پیش دبستانی از اهمیت والایی برخوردار است و کلید عدالت آموزشی است و ضرورت دارد برنامه ریزی دقیق برای این دوره داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی توفیقات آموزش و پرورش استان ، افزود: در زمینه ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی استان زنجان در رتبه دوم کشوری قرار دارد و ثبت نام پیش دبستانی در این استان رشد داشته است و جای بسی خوشحالی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار