محمد صیدلو: خبرگزاری پانا بستر مناسب جهت فعالیت دانش‌آموزان در حوزه رسانه است

تهران (پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران با اشاره به اهمیت نقش خبرگزاری دانش‌آموزی پانا در بعد تربیتی و رسانه‌ای گفت روسای مناطقی که به این خبرگزاری و اعضای آن توجه بیشتری دارند، از بینش مدیریتی بالاتری برخوردارند.

کد مطلب: ۱۱۵۶۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
محمد صیدلو: خبرگزاری پانا بستر مناسب جهت فعالیت دانش‌آموزان در حوزه رسانه است

محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در جلسه قدردانی از فعالین خبرگزاری پانا در شهرستان‌های استان تهران در سالن شهید سلیمانی اداره کل در سخنانی اظهار کرد: در روزگاری قدرت در کشورها فقط در نیروی نظامی خلاصه می‌شد اما امروزه اطلاعات و رسانه این وظیفه را بر عهده دارند.

او در ادامه افزود: از دیدگاه عموم خبرنگاری کاری خطیر است و افرادی به سراغ آن می‌روند که باتوجه به معیارهای همیشگی اهل مطالعه بوده و به حوزه فعالیت خود علاقمند هستند و در دیدگاه با دیگران تفاوت دارند. خبرنگاران از جوانب مختلف به موضوعات پرداخته و تحلیل‌های متفاوتی از یک موضوع ارائه می‌دهند.

صیدلو تصریح کرد: رسانه ابزار قدرت است و دولت‌ها در کانال‌های رسمی اخبار را با محدودیت‌هایی به اطلاع افراد می‌رسانند ولی فضای رسانه‌ای غیررسمی با دغدغه‌هایی همراه است و سعی در مدیریت این بخش نیز دارند.

او بیان کرد: دانش‌آموزان ما در عرصه خبرگزاری با آموزش‌های لازم می‌بایست نگاه روشن و نقادانه به موضوعات داشته باشد و در این راستا توصیه می‌شود که مدیران آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با حمایت از این خبرگزاری همکاری مناسبی در عرصه انعکاس اخبار حوزه تعلیم و تربیت داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به نقش مهم خبرگزاری پانا تأکید کرد: این خبرگزاری اکنون کاملا حرفه‌ای بوده و ارزش والایی دارد و پس از 18 سال فعالیت شکلی مناسب به خود گرفته و ظرفیت خوبی برای کار حرفه‌ای دانش‌آموزان در عرصه رسانه ایجاد کرده است.

صیدلو اذعان کرد: وظایف روابط‌عمومی‌ها در حوزه آموزش و پرورش با خبرگزاری پانا متفاوت است، زیرا روابط عمومی اخبار را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که در راستای رشد سازمان خود باشد، اما نگاه روشن، حرفه‌ای و نقادانه خبرنگاران دانش‌آموزی پانا در حوزه خبر بسیار تاثیرگذار و قابل توجه می‌تواند باشد.

او خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود با راه‌اندازی شبکه استانی و منطقه‌ای پانا خبرنگاران این خبرگزاری در تکمیل پازل سعادتمندی کشور سهیم باشند.

لازم به ذکر است که در پایان این جلسه از رابطین پانا در مناطق ملارد، ری1، اسلامشهر، ری2، شهرقدس، ورامین،شهریار و قرچک همچنین دانش‌آموزانی از ری1، بهارستان1 و دماوند با اهدای تقدیرنامه و کارت هدیه تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار