رئیس کل دادگستری استان زنجان:

برنامه‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان در سال 1400 اولویت بندی می‌شوند

زنجان (پانا) - رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد برنامه های شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال 1400 بر اساس اولویت ها و وضعیت جرایم استان تدوین می شود.

کد مطلب: ۱۱۵۶۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان در سال 1400 اولویت بندی می‌شوند

به گزارش اداره کل دادگستری استان زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی صبح امروز در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان با بیان اینکه در سند تحول قضائی توجه ویژه ای به مقوله پیشگیری شده است گفت: سند تحول به عنوان یک منشور برگرفته از قوانین عادی، دستوالعمل ها، ماموریت ها و بر اساس قانون اساسی است که مورد انتظار و توقع رهبر معظم انقلاب نیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول دارای 3 فصل است که در فصل دوم به موضوعات پیشگیری اشاره و تأکید شده است و 3 چالش در این بخش شناسایی شده که برای این چالشها راهکارهایی برای برون رفت تبیین شده است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ضمن تقدیر از تلاشها و اقدامات موثر اعضای شورا و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان افزود: براساس رتبه بندی اقدامات و فعالیت‌های معاونت های پیشگیری از وقوع جرم استان ها توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، رتبه استان در سال 99 از 28 به 13 ارتقاء پیدا کرده که نشان از اهتمام این شورا برای اجرای دستوالعمل ها و سیاستهای ابلاغی مرکز است.

صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به ابلاغ دستوالعمل شناسایی و اعاده اموال نامشروع مسئولان به بیت المال گفت: این قانون مشمول مسئولان دولتی، موسسان غیر دولتی، مرتبطین و اشخاص حقیقی است و ما معتقدیم در این خصوص اقدامات پیشگیرانه مقدم بر برخورد قانونی با متخلفین است.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: موضوع مأموریتها و برنامه های شورای پیشگیری از وقوع جرم استان برای سال 1400 در حال تدوین است که بررسی اولویتها و شناسایی نیازها از وضعیت جرایم استان در دست اقدام است تا بر اساس اولویتها برنامه ها تدوین شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس تأکید موکد رئیس قوه قضائیه مبنی بر توجه و اهتمام برای تعیین تکلیف پرونده های معوق در کلیه مراکز استانها، اقدامات جدی برای تحقق این امر در استان صورت گرفته که امیدواریم تا پایان سال به نتایج خوبی برسیم.

همچنین خبر دیگر کاهش 21 درصدی جمعیت کیفری ورودی به زندانها در 9 ماهه سال جاری بود.

در ابتدای این جلسه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از تدوین برنامه های این معاونت در سال 1400 خبر داد و گفت: با بررسیها و آسیب شناسی های به عمل آمده از وضعیت جرایم استان برای سال 1400 برنامه ها با اولویت و با اثر گذاری بیشتر در حال تدوین است.

محمد تقی فتحی با بیان اینکه در 9 ماهه سال جاری با کاهش 21 درصدی جمعیت کیفری ورودی به زندانها مواجه بودیم ادامه داد: در همین بازه زمانی کاهش 5 درصدی معرفی به زندان را داشتیم.

وی افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی، مشکلات خانوادگی و بحث طلاق که مهم ترین معضل استان است، با فعالیت سامانه تصمیم و اقدامات مشاوره ای و پیشگیرانه شاهد 14 درصدی سازش در 9 ماهه سال جاری هستیم.

دبیر ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان تصریح کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر توفیقات خوبی بدست آمده که در همین راستا تعداد 188 نفر از معتادین بعد از خروج از کمپ ها در شرکتها و موسسات مشغول بکار شدند که اقدامی ارزشمند در جهت اشتغالزایی و پیشگیری از مصرف مجدد مواد مخدر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار