بحری‌زاده در نشست صمیمی با وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد

تشریح فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در دوران کرونا

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور به اهم فعالیت‌های انجام شده این سازمان در دوران کرونا پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۵۵۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تشریح فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در دوران کرونا

اسماعیل بحری‌زاده در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با مدیران سازمان دانش‌آموزی کشور ضمن بیان گزارشی از فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در زیست بوم جدید کرونا اظهار کرد: اولین و مهم ترین کار در سازمان تشکیل هیات‌های اندیشه ورز در بازمهندسی تشکیلات پیشتازان بود که ثمره آن طراحی بسته تحولی سازمان در ۵ بخش بود که تاکنون بیش از ۴۰ درصد بسته تحولی اجرا شده است.

وی افزود: علاوه بر سایت خبرگزاری پانا گروه‌های آموزشی و اطلاع رسانی در شبکه شاد طراحی شد کار دیگر ما مرکز پژوهش و آموزش تخصصی پیشتازان بود که راه‌اندازی شد.

بحری‌زاده به تقسیم کار استانی در ۱۰ استان و در ۱۰ حوزه کاری اشاره کرد و گفت: اولین کار گسترده در بستر مجازی جشنواره مهارت‌های اجتماعی تابستانه شاد بود که بیش از ۳۷ هزار اثر تولیدی مربیان و دانش‌‌آموزان را جمع آوری کردیم. بخش کشوری این جشنواره نیز در ۱۰ روز دیگر به تمام می‌رسد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی گفت: در بستر فضای مجازی شبکه سازمان دانش‌‌آموزی را به مدرسه وصل در سطح مرکز کانال‌های لازم را براین اساس طراحی کردیم حتی این شبکه را نیز برای استان‌ها طراحی کردیم.

وی مجامع پیشتازان را یکی از ارکان مهم سازمان دانست و ادامه داد: در قالب بسته تحولی با حمایت وزیر آموزش و پرور توانستیم در بیش از ۵۳ هزار مدرسه، تشکیلات را توسعه دهیم ۱۰۱ هزار و ۳۳۰ مربی و حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ دانش‌آموز را جذب و ساماندهی کردیم.

بحری‌زاده گفت: در بحث توانمندسازی اعضا و مربیان برنامه آموزشی برای مربیان خواهیم داشت، در بحث پویش‌های فرهنگی نیز در کرونا، فعالیت مربیان برای ضدعفونی کردن مدارس را داشتیم همچنین در بخش بازآفرینی دلنوشته‌های سردار سلیمانی نیز گام‌های موثری برداشتیم.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی به برگزاری انواع پویش‌های برگزار شده در سازمان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های در دست اقدام ما مناظره دانش‌آموزی، مانورهای یاوران انقلاب، جشن نیکوکاری و دوره آموزشی مربیان خواهد بود.

وی در بخش مجلس دانش‌آموزی بیان کرد: مجلس دانش‌آموزی را توسعه و فعالیت‌هایی را در این راستا انجام دادیم. مجلس دهم در استان‌ها تشکیل و تولید محتوای آن نیز تولید شده است. افتتاحیه دهمین دوره نیز ۸ بهمن ماه است که موضوع سند آن درحال نهایی شدن است.

بحری‌زاده در حوزه خبرگزاری پانا نیز افزود: برای توسعه خبرگزاری دوره‌های آموزشی را خواهیم داشت تا در نهایت ۴۲ هزار خبرنگار آموزش دیده دانش‌‌آموز داشته باشیم همچنین آموزش خبرنگاران استانی، شهرستانی و مدارس نیز در آینده انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار