تشکیل کمیته ویژه اطلاع‌رسانی به تجار افغان برای حضور در نمایشگاه مجازی

تهران (پانا) - رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان از تشکیل کمیته‌ای ویژه برای برگزاری «نخستین نمایشگاه مجازی» به منظور اطلاع‌رسانی به تجار و بازرگانان افغانستان در شهرهای هرات و کابل  می‌‌گوید تلاش می‌شود تا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این نمایشگاه به خوبی از سوی اتاق‌ بازرگانی مشترک ایران و افغانستان اطلاع‌رسانی شود.

کد مطلب: ۱۱۵۵۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته ویژه اطلاع‌رسانی به تجار افغان برای حضور در نمایشگاه مجازی

به گزارش روابط عمومی نخستین نمایشگاه مجازی ایران، سید‌حسین سلیمی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان گفت:‌ زیرساخت‌ها و بستر لازم برای انجام امور بر بستر الکترونیک هنوز در ایران پیاده‌سازی نشده و طبیعی است نمی‌توان انتظار موفقیت ۱۰۰ درصدی از برگزاری نمایشگاه‌های مجازی داشت؛ اما در وضع کنونی شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌هایی که برای برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی وجود دارد، برگزاری نمایشگاه مجازی اقدامی مثبت خواهد بود.

وی با اشاره به نقش مهم و ارزنده نمایشگاه‌ها در توسعه کسب و کارها افزود:‌ در نمایشگاه‌ها، امکان عرضه محصولات جدید وجود دارد؛ بنابراین برگزاری نمایشگاه نوعی اعلام آمادگی تولیدکننده به مصرف‌کننده و متقاضی بازار است که چه کالایی و با چه امکانات یا تکنولوژی در حال تولید است؛ پس طبیعی است که مصرف‌کننده نیز این امکان را دارد که تولیدات روز را با هم مقایسه کرده و مطابق با نیاز مصرفی خود به خرید اقدام کند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان با اشاره به ظرفیت بالای بسیاری از صنایع از جمله صنعت بسته‌بندی در ایران خاطرنشان کرد:‌ نمایشگاه محلی برای عرضه آخرین تکنولوژی‌های تولید است و می‌تواند ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تولید را در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی در معرض نمایش قرار دهد.

وی با اشاره به سفر برادر اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به ایران در هفته‌های اخیر اظهار داشت:‌ دستاوردهای ایران در زمینه صنعت بسته‌بندی کاغذی، شیشه و سایر مواد، مورد تعجب وی واقع شد؛ پس یکی از موضوعاتی که به معرفی محصولات و دستاوردهای کشور کمک خواهد کرد، برگزاری نمایشگاه‌ها خواهد بود و طبیعی است در خلاء‌ برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی می‌توانند بخش مهمی از اهداف نمایشگاهی را برای شرکت‌کنندگان و مخاطبان آن تامین کنند.

سلیمی خاطرنشان کرد:‌ حتی در کشوری مانند آلمان نیز در وضع کنونی، از برگزاری نمایشگاه‌های مجازی استقبال شده و البته در این کشور تمامی محصولات مورد تایید است و شرکت‌هایی معتبر در نمایشگاه‌های آن شرکت می‌کنند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان با اشاره به برگزاری « نخستین نمایشگاه مجازی ایران» که از پنجم تا بیستم اسفند برگزار می‌شود، تصریح کرد:‌ اطلاع‌رسانی مناسب یکی از مهمترین راههایی است که می‌تواند حضور مخاطبان و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه را افزایش دهد. برگزاری نمایشگاه‌های مجازی هنوز برای فعالان و مخاطبان ملموس نیست و باید با تبلیغات و اطلاع‌رسانی، زمینه مشارکت بیشتر را فراهم کرد.

وی با اشاره به مشوق‌هایی که برای حضور و مشارکت شرکت‌ها در نمایشگاه‌ مجازی پیش‌بینی شده است، اظهار داشت:‌ شرکت تشکل‌ها در این نمایشگاه رایگان است و اعضای اتاق‌های مشترک بازرگانی از تخفیف‌هایی برای شرکت برخوردار خواهند شد، بنابراین این پیش‌بینی موجب می‌شود تا فعالان اقتصادی از مشارکت در آن استقبال کنند.

سلیمی با اشاره به تشکیل کمیته‌ ویژه اطلاع‌رسانی نخستین نمایشگاه مجازی به تجار و بازرگانان افغانستان در شهرهای هرات و کابل گفت:‌ تلاش می شود تا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این نمایشگاه توسط اتاق‌ بازرگانی مشترک ایران و افغانستان اطلاع‌رسانی شود و پیش‌بینی ما این است که تمایل به بازدید بالایی وجود داشته باشد؛ البته در کشور افغانستان استفاده از ابزارهای فناورانه چندان جانیفتاده است و تجار آشنایی زیادی با آن ندارند؛ اما ما همه تلاش خود را در اتاق مشترک ایران و افغانستان انجام خواهیم داد تا بتوانیم آنها را برای بازدید از این نمایشگاه ترغیب کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار