واشنگتن‌ دی‌سی در آستانه مراسم تحلیف؛ پایتخت یا پادگان؟

تهران (پانا) - در حالی که فقط دور روز به آغاز مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده باقی مانده است، پایتخت این کشور به پادگان نظامی تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۵۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
واشنگتن‌ دی‌سی در آستانه مراسم تحلیف؛ پایتخت یا پادگان؟

در حالی که فقط دو روز به آغاز مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا باقی مانده است، حدود 15 هزار نظامی در جای جای پایتخت این کشور مستقر شده‌اند تا از انجام هرگونه اقدام احتمالی و مخرب از سوی طرفداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور شکست‌خورده این کشور، جلوگیری کنند.

این در حالی است که علی‌رغم این وضعیت، تعدادی از هواداران دونالد ترامپ به صورت مسلح به خیابان‌ها آمده‌اند. حتی برای جلوگیری از هرگونه اقدام مخرب، نیروهای ارتش نیز این روزها مورد گزینش قرار گرفته‌اند.

گفتنی است طی روزهای گذشته و همزمان با برگزاری نشست مجالس سنا و نمایندگان آمریکا برای تایید نهایی نتایج انتخابات، هواداران ترامپ وارد کاخ کنگره شده و در جریان این حمله 5 نفر کشته و تعداد زیادی نیز زخمی و بازداشت شدند.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان هم ساعاتی پیش گزارش داد که کامالا هریس معاون جو بایدن رسما از سمت خود در مجلس سنای آمریکا استعفا داده و خود را برای مراسم تحلیف آماده می‌کند.

قرار است جو بایدن در روز مراسم تحلیف برخی از قوانین و دستورات چالش برانگیز دولت ترامپ را لغو کند از جمله لغو منع مسافرتی و مهاجرتی کشور‌های با اکثریت جمعیت مسلمان، بازگشت به توافق آب‌وهوایی پاریس، تمدید توقف اخذ اقساط وام‌های فدرال دانشجویی، توقف اخراج‌ها و سلب مالکیت‌ها و اجباری کردن استفاده از ماسک تنفسی در اماکن دولتی و سفر‌های بین ایالتی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار