معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان:

آمادگی داریم کلاس‌های حضوری را برگزار کنیم

اصفهان ( پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان از آغاز آموزش حضوری مدارس از اول بهمن ماه ۹۹ با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی برای برخی مقاطع و مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی داریم کلاس‌های حضوری را برگزار کنیم

به گزارش اداره اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ناظم ‌زاده با اشاره به نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در سه حالت می‌توانیم کلاس حضوری را از اول بهمن ماه برگزاری کنیم و از این جهت که امکان آموزش مجازی برای کارگاه‌های هنرستان‌ها وجود ندارد در مناطق زرد و آبی، کارگاه‌های هنرستان‌ها بازگشایی می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تحصیلی تاکنون دانش‌آموزان هنرستانی تنها چند جلسه در اواخر شهریور و مهر در کارگاه شرکت کردند و بعد از آن تعطیل شد و تاکنون کارگاهی نداشتند، افزود: در حال حاضر کارگاه‌های هنرستان‌ها با مجوز صادر شده و به دلیل آن که جمعیت آن‌ها کمتر از ۱۰ نفر است و سالن‌های کارگاه‌ها بزرگ است از اول بهمن ماه دروس کارگاهی هنرستان‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امکان برگزاری کارگاه‌ها به صورت حضوری وجود دارد و مشکلی از جهت رعایت پروتکل‌ها نداریم، تصریح کرد: به دلیل اینکه امکان جایگزینی این دروس با آموزش مجازی وجود ندارد، حضور در کارگاه‌ها اجباری است.

ناظم‌زاده ادامه داد: گروه دومی که از‌ اول بهمن ماه در مناطق آبی امکان حضور در مدارس را دارند، مدارسی هستند که کل جمعیت آن‌ها کمتر از ۵۰ نفر است و پایه تحصیلی در این مناطق تفاوتی ندارد که عمده این مدارس در مناطق روستایی و کم جمعیت است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه گروه سومی که در مناطق زرد و آبی امکان حضور در مدارس را دارند، پایه‌های اول و دوم ابتدایی هستند، تاکید کرد: با توجه به نیاز تعامل بین دانش‌آموزان ابتدایی و معلمان، کلاس‌ها در قالب گروه‌های ۱۰ نفره هفته‌ای یک تا ۲ روز در ساعات محدود به صورت حضوری برگزار خواهد شد؛ اما شرکت در این کلاس‌ها، با توجه به وجود آموزش مجازی اجباری نیست و اختیاری است و معلم در این کلاس‌ها بررسی می‌کند که آموزش‌های مجازی در این سه ماه چقدر مؤثر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: هفته گذشته در جلسات با مدیران مدارس از آن‌ها خواستیم که از خانواده‌ها دعوت کنند تا محیط آموزشی را از نزدیک ببینند و با خیال راحت فرزندان‌شان را به مدرسه بفرستند. همچنین درخواست ما از‌ خانواده‌ها این است که به ما اعتماد کنند و بدانند که ما این آمادگی را‌ داریم با رعایت پروتکل‌ها، کلاس‌های حضوری که مجوز آن‌ها داده شده است را به خوبی برگزار کنیم.

ناظم‌زاده با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات گفت: امتحانات در دی ماه تماماً به صورت غیر‌حضوری انجام شد و در پایه ابتدایی هم ارزیابی به صورت توصیفی است و امتحان خاصی برای آن‌ها برگزار نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار