مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست ویدئوکنفرانس تبیین دستورالعمل بازگشایی مدارس تاکید کرد:

کادر اجرایی مدارس موظف به پیگیری روند استمرار فرآیند آموزش دانش آموزان هستند

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد در صورت غیبت دانش آموزان در کلاس های درس حضوری، کادر اجرایی مدارس موظف به پیگیری روند استمرار فرآیند آموزش آنها هستند، اما سخت گیری برای حضور دانش آموزان در مدرسه انجام نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کادر اجرایی مدارس موظف به پیگیری روند استمرار فرآیند آموزش دانش آموزان هستند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در نشست ویدئو کنفرانس تبیین دستورالعمل بازگشایی مدارس با ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) از مجموعه فعالیت های همکاران به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا تشکر کرد و گفت: برگزاری حضوری کلاس های درس در نهایت آرامش و با اطمینان خاطر دادن به خانواده ها در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی دغدغه دستگاه تعلیم و تربیت استان است، چرا که تعداد زیادی از دانش آموزان به دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم به آموزش های مجازی با کیفیت دسترسی ندارند.

وی با اشاره به اینکه ما در یک شرایط خاص هستیم و کار در این وضعیت سختی های خاص خود را دارد تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا بدون ایجاد مشکل برای آموزش و پرورش دانش آموزان مان از این شرایط خاص عبور کنیم.

خدابنده با بیان اینکه حفظ سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و همکاران اولویت اصلی آموزش و پرورش است گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مدارس از آغاز بهمن ماه با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بازگشایی مدارس تصریح کرد: حداکثر 10 دانش آموز می توانند در کلاس حضور داشته باشند، در کلاس های درس دارای بیش از 10 دانش آموز، با مدیریت شورای مدرسه دانش آموزان گروه بندی و در ایام هفته توزیع خواهند شد تا همه دانش آموزان بتوانند از آموزش های حضوری بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه در دستورالعمل بازگشایی مدارس بر آموزش حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از 50 نفر تاکید شده است تصریح کرد: آموزش های حضوری شامل دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی، دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از 50 نفر( بر اساس آمار ثبت نامی در سناد) در وضعیت آبی و هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه با وجود بازگشایی مدارس در برخی مناطق و پایه های تحصیلی، آموزش‌های مجازی همچنان استمرار خواهند داشت گفت: در صورت غیبت دانش آموزان، کادر اجرایی مدارس موظف به پیگیری روند استمرار فرآیند آموزش آنها هستند، اما سخت گیری برای حضور دانش آموزان در مدرسه انجام نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار