کارگاه ادبی نگارش رمان تاریخی شهید خیابانی در تبریز برگزار می‌شود

تبریز (پانا) - دبیر اجرایی ستاد برگزاری همایش بین‌المللی شیخ محمد خیابانی با بیان اینکه تاکنون چند پیش همایش در این زمینه برگزار شده، اعلام کرد در این راستا کارگاه ادبی نگارش رمان تاریخی شهید شیخ محمد خیابانی نیز در تبریز برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۵۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه ادبی نگارش رمان تاریخی شهید خیابانی در تبریز برگزار می‌شود

حجت الاسلام الیاس ابراهیمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کارگاه ادبی با حضور دکتر حمیدرضا شاه‌آبادی و نوجوانان و مربیان مراکز فرهنگی و هنری برگزار می شود و دکتر حمیدرضا شاه آبادی نویسنده سرشناس ادبیات کودک و نوجوان در مورد ویژگی های نگارش رمان تاریخی به ارائه سخنرانی خواهد پرداخت.
وی ادامه داد: آشنایی نوجوانان و مربیان با نحوه نگارش رمان و داستان با محوریت شخصیت های تاریخی به ویژه شهید محمد خیابانی از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی و ادبی است.
حجت الاسلام ابراهیمی، خوانش، نقد و بررسی تعدادی از آثار ادبی نوجوانان در مورد شیخ شهید را از دیگر برنامه های این نشست ادبی عنوان کرد و افزود: این کارگاه روز سه شنبه ۳۰دی ماه از ساعت ۱۵.۳۰دقیقه در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
وی همچنین با تقدیر از مدیر کل و مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خاطر همکاری با ستاد بزرگداشت شیخ شهید محمد خیابانی، اظهار کرد: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت را بر عهده داشته و کمیته کودک و نوجوان با هدف معرفی شخصیت این مبارز بیدارگر برای نوجوانان برنامه‌ها و فعالیت‌های متعددی در حال اجرا دارد بر این اساس تولید کتاب قصه نوجوان و انتشار فراخوان هنری و ادبی برای نوجوانان از جمله این فعالیت هاست.

کنگره بین‌المللی بزرگداشت شیخ محمدخیابانی به منظور بررسی علمی ابعاد شخصیت، اندیشه و مبارزات ضداستعماری و ضداستبدادی وی در انقلاب مشروطیت ایران و نهضت آزادیستان و تبیین جایگاه مبارزات وی در هویت ایرانی، ماه آینده در تبریز و تهران برگزار می شود.

شیخ محمد خیابانی (۱۳۳۸-۱۲۹۷ ق) عالم و مبارز دوران مشروطیت و از نمایندگان مردم آذربایجان در مجلس آن دوره بود که در سال ۱۲۹۹ شمسی در راه مبارزه با استعمار، توسط مزدوران داخلی به شهادت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار