«شاپرکِ» کیف‌پول‌ها رسید

تهران (پانا) - هم‌زمان با گشایش ششمین نمایشگاه تراکنش ایران در تهران که در روزهای ۲۳ و ۲۴ دی ماه برگزار شد، زیرساخت هم‌پذیرندگی کیف‌پول‌های موبایلی ایران با نام «کیان» رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
«شاپرکِ» کیف‌پول‌ها رسید

شهروندان می‌توانند از این پس بسیاری از پرداخت‌های خرد همچون کرایه سیستم حمل و نقل عمومی، خریدهای روزمره و طیف وسیعی از خدمات شهروندی را با بهره‌گیری از زیرساخت «کیان» و از طریق اپلیکیشن‌های مختلف فعال در این حوزه به سادگی انجام دهند.

بر اساس این گزارش؛ سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد که با شرکت در این نمایشگاه به معرفی دستاوردها و ارائه تجربیات خود در حوزه توسعه زیرساخت‌های نوین پرداخت الکترونیک و به‌ویژه پرداخت‌های خرد شهروندی پرداخته بود، یکی از اثرگذارین پروژه‌های خود را در این زمینه به صورت رسمی معرفی کرد.
زیرساخت هم‌پذیرندگی کیف‌پول‌های موبایلی ایران که با نام اختصاری «کیان» رونمایی شد، می‌تواند به عنوان یک بستر جامع، سبب هم‌گرایی و انسجام اپلیکیشن‌های فعال در عرصه پرداخت الکترونیک شود و بستر لازم برای گرایش بیشتر عموم به این حوزه را فراهم آورد.

به عبارت دیگر «کیان» در حوزه کیف پول‌های موبایلی همان نقشی را ایفا خواهد کرد که «شاپرک» در شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی بر عهده دارد و به عنوان یک شبکه یکپارچه می‌تواند استفاده از عموم اپلیکیشن‌های فعال در این حوزه را تسهیل کند؛ چراکه پذیرندگان می‌توانند تنها با استفاده از یک کیوآرکد، تبادلات مالی را با تمامی اپلیکیشن‌های حاضر در این زیرساخت به سادگی انجام دهند و کاربران نیز از خدمات متنوع این اپ‌ها در یک بستر واحد بهره خواهند برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار