برگزاری چهارمین سوگواره استانی شعرخورشید بر نیزه درمشهد مقدس

مشهد(پانا)- چهارمین سوگواره شعر استانی خورشید بر نیزه به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد، همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با شعر خوانی شاعران برجسته استان و برگزیدگان فرهنگی و دانش آموزی به صورت مجازی در فضای شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  چهارمین سوگواره استانی شعرخورشید بر نیزه درمشهد مقدس

رضا افشاری، رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی طی گزارشی از عملکرد دبیرخانه این سوگواره به تبیین چشم انداز پنجمین دوره شب شعر پرداخت و گفت: این سوگواره در قالب شب شعرهای شمیم رضوی استان برگزار می‌شودو امسال با توجه به شرایط موجود در فضای مجازی اجرا شد.

وی ادامه داد: فضای مجازی از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه مخاطب و تاثیرگذاری برخوردار است، از این رو فعالیت‌های فرهنگی، هنری قابل توجهی از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون از سوی اداره فرهنگی و هنری استان و ادارات شهرستان‌ها با همکاری هنرمندان، انجمن‌های فرهنگی هنری و موسسات صورت گرفته است.

مهدی خلیلی، معاون پرورشی و تربیت بدنی این ناحیه گفت: برگزاری اختتامیه این سوگواره هر سال همزمان با اربعین حسینی برگزار می شد که بدلیل شیوع بیماری کرونا و منع برگزاری جلسات، امسال به تعویق افتاد.

وی گفت: هرچند فعالیت های فرهنگی و هنری کاری بسیار دشوارتر از همیشه بوده و امکان دیدار دانش آموزان و همکاران هنرمند بصورت حضوری وجود ندارد. اما فعالیت‌های پرورشی در شرایط کرونایی تعطیل نشده و تنها رویکرد آن‌ها متناسب با شرایط فعلی تغییر کرده است.

جواد گنجعلی، دبیر برگزاری این سوگواره استانی و مدرس انجمن ادبی کانون فلسطین این ناحیه گفت: بیش از 100 اثر هنری شاعران از سطح استان به دبیرخانه سوگواره ارسال شد که پس از بررسی و ارزیابی تعدادی از آثار شاعران انتخاب و برای قرائت در فضای مجازی از آن بزرگواران دعوت شد.

این شب شعر به همت اداره آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد و به میزبانی دبیرستان نمونه دولتی آموزشگاه آریو مصلی نژاد این ناحیه برگزار شد، در این مراسم هادی اسماعیلی، جواد حاجی زاده، مریم دلدار بهاری، محبوبه بزم آرا، ایمان مرصعی، حمیدرضا حسینی، هاشم رضازاده، علیرضا صفاری، رضاشریعتی کیا، نگار فرهمند و تعدادی دیگر از شاعران و برگزیدگان تازه ترین آثار خود را با موضوع شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها قرائت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار