در پیام مدیر آموزش و پرورش بهاباد به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش عنوان شد:

آموزش و پرورش بدون شوراها نمی تواند فرآیند تعلیم و تربیت را محقق کند

بهاباد (پانا) _ مدیر اداره آموزش و پرورش بهاباد به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش پیام تبریکی صادر کرد و این هفته را به اعضای شورای آموزش و پرورش و دست اندرکاران تعلیم و تربیت تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۱۵۵۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش بدون شوراها نمی تواند فرآیند تعلیم و تربیت را محقق کند

حسن رزاقی بهابادی پیام خود را به این شرح نوشت.

دانش آموزان عزیز ،فرهنگیان معزز و اعضاء محترم شورای آموزش و پرورش شهرستان بهاباد

سلام علیکم

شور و مشورت یکی از اساسی ترین مفاهیم مورد تاکید در اسلام و یکی از اصول اساسی مورد توافق جمعی در اداره امور به ویژه در عرصه تحولات آموزش و پرورش است، از این رو تشکیل شوراها در آموزش و پرورش به عنوان ارکان آن محسوب می شود و با توجه به قانونمندی ارتباطات و اهمیت شوراها در نظام جمهوری اسلامی و از جمله در آموزش و پرورش نیاز است تا در راس هرم تصمیم گیری این نهاد پویا و جاری در گوشه گوشه این مرز و بوم شورایی چون شورای آموزش و پرورش نقش اساسی و کلیدی داشته باشد.

نظام اجتماعی و حیات سیاسی جامعه بشری نیازمند همکاری و مشورت با اعضای آن است و آموزش وپرورش به عنوان یک نظام اجتماعی نیازمند تشکیل شوراها و همکاری همه اجزا و عناصر نظام است. آموزش و پرورش بدون مشورت و تشکیل شوراها و ارتباط مؤثر با مردم و کارکنان در ابعاد علمی، فرهنگی، اقتصادی، عاطفی، نمی تواند فرآیند تعلیم و تربیت را به خوبی محقق سازد.

بررسی ها نشان می دهد که شوراهای آموزش و پرورش قادرند زمینه جلب و تقویت مشارکت های مردمی در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های آموزش و پرورش را فراهم آورند. اگر این حضور مردمی منضبط و قانونمند شود، امکان بهره برداری و استفاده بهینه از توان بالقوه بالفعل فکر و اندیشه مردمی و دیدگاه های سازنده و حرکت آفرین آن به وجود خواهد آمد.

شوراهای آموزش و پرورش می توانند امکانات مختلف کشور را در جهت رفع تنگناهای نظام آموزشی کشور بسیج کنند و به این ترتیب نقش موثر خود را در عرصه فعالیتهای آموزشی کشور آشکار سازند. پیداست شوراها برای انجام وظایف خود بیش از هر چیز به همدلی و همیاری دستگاه هایی نیازمندند که در قانون شوراها برای آنها وظایفی تعیین شده است.

اگر این روند به طور صحیح پیگیری شود و به انجام برسد جوّ روانی بسیار مساعدی برای سوق یافتن کمک های مردمی و نهادهای غیر اجتماعی غیر دولتی به سمت آموزش و پرورش فراهم خواهد شد. از این رو تشکیل شوراهای آموزش و پرورش بیشترین اثرات را در تحولات و دگرگونی آموزش و پرورش به دنبال خواهد داشت و روند منطقی مشارکت عمومی در امر تعلیم و تربیت کشور را به عنوان یک نهاد ملی قوت خواهد بخشید.

در پایان امیدواریم با توکل بر پروردگار دانا و نیز استفاده از منویات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت تدبیر و امید و با کمک اندیشه، فکر و نظرات ارزنده پیشکسوتان و صاحبان خرد و اندیشه، فرهنگیان عزیز و اولیاء گرامی شاهد بالندگی و شکوفایی بیش از پیش آموزش و پرورش در شهرستان بهاباد و نیز جای جای کشور عزیزمان ایران باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار