رئیس اداره بررسی قیمت خدمات سازمان حمایت:

نرخ جدید کارمزد جایگاه‌داران CNG به هیات دولت پیشنهاد شده است

تهران (پانا) -رئیس اداره بررسی قیمت خدمات سازمان حمایت گفت که نرخ جدید کارمزد جایگاه داران CNG طبق هزینه‌های جایگاه‌ها تعیین و به هیات دولت پیشنهاد شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۵۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
نرخ جدید کارمزد جایگاه‌داران CNG به هیات دولت پیشنهاد شده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، راه‌روان دبیر انجمن صنفی ‌CNG در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص مشکلات جایگاه داران و میزان کارمزد آن‌ها تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴۹۰ جایگاه در سراسر کشور وجود دارد که ۱۰۰ جایگاه هم در حال ساخت است. ۲۳ میلیون متر مکعب سوخت CNG در روز مصرف می شود که به دلیل شیوع کرونا تا ۲۱ میلیون متر مکعب هم نوسان دارد.

او ادامه داد: به دلیل مشکلات تحریم و واردات قطعات در صنعت سی ان جی همچنین افزایش نرخ ارز، هزینه های تمام شده جایگاه داری به شدت افزایش یافته و شیوع کرونا میزان فروش جایگاه دارها را کاهش داده است.

راه‌روان بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه به دلیل ثابت نگه داشتن قیمت فروش CNG برای مصرف کننده از اعداد تعیین شده برای کارمزد کوتاه نیامد و این ظلم به جایگاه داران است چراکه هزینه های جایگاه داری به شدت افزایش یافته و اگر صرفه اقتصادی نداشته باشد، ایمنی جایگاه ها کاهش می یابد.

کارمزد جایگاه دارها متناسب با هزینه های آن‌ها افزایش نیافته است

در ادامه جوهری رئیس هیات مدیره انجمن CNG تصریح کرد: طی چند سال اخیرکارمزد جایگاه دارها متناسب با هزینه های آن‌ها افزایش نیافته است و موجب شده سرمایه داران بخش خصوصی از این کار استقبال کمتری داشته باشند و در حال حاضر تنها ۴ درصد از جایگاه ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است.

او افزود: ۹۶ درصد جایگاه ها دولتی هستند و بر اساس نوع سرمایه گذاری جایگاه ها مقدار کارمزد متفاوت است.

منابع دولتی برای افزایش کارمزد جایگاه داران محدود است

رجبی رئیس اداره بررسی قیمت سازمان حمایت در ادامه برنامه تصریح کرد: مصوبه هیات وزیران در خصوص کارمزد جایگاه داران در کارگروهی متشکل از سازمان های برنامه و بودجه، وزارت نفت و سازمان حمایت و با حضور کارشناسان این حوزه و اعضای انجمن CNG طبق هزینه های جایگاه ها تعیین و به هیات دولت پیشنهاد شده است.

او ادامه داد: این کارمزد بر اساس اصل قیمت تمام شده و با لحاظ همه هزینه های تولید بررسی شده است و مهمترین پارامترهای تاثیرگذار آن دستمزد نیروها، هزینه تعمیرات و نگهداری و استاندارد سازی جایگاه ها محسوب می شود.

رجبی گفت: کارمزد جایگاه داران بر اساس ارزش خدماتی جایگاه ها تعیین می شود. درخواست انجمن خیلی بیشتر از این رقم تعیین شده بوده اما منابع مالی دولت محدود است ضمن اینکه قیمت فروش CNG برای مصرف کننده ثابت می ماند و اگر کارمزد را بیش از حد افزایش دهیم ناچار می شویم قیمت CNG را افزایش دهیم.

او تاکید کرد: پیشنهاد کارمزد جایگاه داران تقریبا نهایی شده و امکان تغییر آن برای امسال وجود ندارد. این کارمزد بر اساس منابع مالی دولت و با حفظ قیمت نهایی CNG تعیین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار