رییس اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد: آمادگی فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی برای حضور در بازار کشور ارمنستان

تبریز(پانا) _ رییس اتاق بازرگانی تبریز از آمادگی فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی برای افزایش ارتباطات تجاری و حضور در بازارهای کشور ارمنستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
رییس اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد: آمادگی فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی برای حضور در بازار کشور ارمنستان

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، یونس ژائله در نشست فوق ‌العاده شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور سفیر ایران در ارمنستان برگزار شد، اظهار کرد: تنها راه ورود ایران به کشور ارمنستان و اتحادیه اوراسیا از استان آذربایجان‌شرقی است که یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی کریدور خلیج فارس به دریای سیاه و روسیه محسوب می‌شود.

وی افزود: ارمنستان نقش پررنگ و تاثیرگذاری در پذیرش ایران به عنوان عضو ناظر اوراسیا و توسعه روابط اقتصادی با اعضای این اتحادیه داشته است.
ژائله تصریح کرد: رشد فزاینده صادرات به ارمنستان مبین ظرفیت و علاقه موجود میان طرفین برای توسعه مناسبات چندجانبه و در چارچوب اتحادیه اوراسیا است.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به جنگ ۴۴ روزه قره ‌باغ خاطرنشان کرد: در جریان این جنگ که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری تبریز به وقوع پیوست، زمین‌های جمهوری آذربایجان آزاد شد که قدم بسیار مطلوبی برای صلح در منطقه به شمار می ‌رود و امید است بین دو کشور صلح و دوستی برقرار باشد.
این فعال اقتصادی با اشاره به شیوع کرونا و سختی شرایط ارتباط حضوری بین تجار و بازرگانان، از آمادگی فعالان اقتصادی به ویژه شرکت‌های آذربایجانی برای حضور در کشور ارمنستان خبر داد و گفت: منطقه آزاد ارس و جلفا ظرفیت بسیار مناسبی برای افزایش ارتباط و صادرات کالا دارند.
وی با اشاره به نقاط قوت و ضعف، همچنین تهدیدها و فرصت‌های روابط بین ایران و کشورهای همسابه از جمله ارمنستان اذعان داشت: یکی از مسائل تجار ایرانی در کشورهای آذربایجان و ارمنستان عدم همکاری بانک‌های ایرانی است؛ در حالی که وجود یک کانال امن برای انتقال سرمایه در چارچوب بین‌المللی ضروری است.
ژائله متذکر شد: عدم تداوم قوانین و ناآشنایی با قوانین و مقررات باعث شده سرمایه تجار ایرانی از بین برود؛ ما باید در چارچوب قوانین داخلی ارمنستان بتوانیم از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز اعلام کرد: دولت ارمنستان باید امنیت و بازگشت سرمایه‌گذاری تجار ایرانی را تضمین کند و دستورالعمل‌های لازم در این ارتباط باید ایجاد شود.
گفتنی است در این جلسه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، استاندار آذربایجان شرقی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و جمعی از فعالان اقتصادی استان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص چگونگی برقرار ارتباط و تعامل اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار