سایه شوم کرونا بر سر سفره‌های مردم

ملارد(پانا)- یکی از تأثیرات کرونا در سراسر جهان، کاهش میزان درآمد مردم و اثر منفی بر کسب و کار و اقتصاد بوده است.

کد مطلب: ۱۱۵۵۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
سایه شوم کرونا بر سر سفره‌های مردم

از روزی که ویروس کووید ۱۹ پای بر عرصه این جهان خاکی گذاشت تا الان که حدود یک سال از قرنطینه می‌گذرد، کمتر کسی را می‌توان نام برد که زندگی اقتصادیش تحت تأثیر این ویروس قرار نگرفته باشد.

رویا. ه آرایشگر است و حدود ۱۵ سال است که در این حرفه کار می‌کند. او به پانا گفت: از وقتی کرونا شروع شد شاید چند روز در ماه، سالن من باز بوده و دائم در حال تعطیل شدن هستیم. مشتریان من کم شده‌اند و اگر کسی هم برای انجام خدماتی به من مراجعه می‌کند با استرس، همراه با ماسک و سایر نگرانی‌ها کارش را انجام می‌دهم.

علی.ش مهرسازی دارد و حدود ۶ سال است که هزینه‌های زندگیش را از این راه کسب می‌کند. او در مورد میزان درآمدش در این روزها می‌گوید: کار ادارات معلق شده و به همین خاطر افراد و ارگان‌ها، خیلی کمتر برای ساختن مهر به من مراجعه می‌کنند.

علی ادامه داد: برای پرداخت اقساط و سایر هزینه‌های زندگی واقعاً به مشکل برخورده‌ام.

فرهاد. ع پیرایشگر است و حدود ۴۰ سال است در عرصه آرایشگری مردانه فعالیت می‌کند.

او هم در این مورد به پانا گفت: هزینه‌های زندگی سرسام‌آور شده و تعداد مشتری‌های ما خیلی خیلی کمتر از قبل شده است. چون بقیه مشتریان من هم رونق کسب و کار را مثل قبل ندارند و شاید دل و دماغی برای اصلاح و پیرایش مو هم نداشته باشند، در کنار همه این‌ها ترس از انتقال ویروس هم به شرایط دامن می‌زند.

بنابراین به نظر می‌رسد اکثر مشاغلی که نمی‌توانند به صورت مجازی کسب درآمد کنند و انجام خدمات از سوی آنها بصورت حضوری امکان‌پذیر است، همه دچار ضرر شده و معیشت صاحبان این مشاغل دچار مشکل و کمبود شده است.
با توجه به این مشکلات، تداوم این بیماری و به تبع قرنطینه و تعطیلی مشاغل، انجام تدابیری مالی و در نظر گرفتن وام، کمک هزینه و اقدامات کارشناسی شده از سوی دولت امری اجتناب‌ناپذیر است.


خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار