شهرام کرمی: جشنواره‌ کتاب رشد می‌تواند انگیزه مضاعفی برای نویسنده‌ها باشد

تهران (پانا) - شهرام کرمی معتقد است، جشنواره کتاب رشد می‌تواند انگیزه مضاعفی برای همه نویسنده‌ها باشد که با این شوق و انگیزه آثاری را خلق کنند و بدانند رویدادی هست که به موضوعات حوزه ادبیات و کتاب اهمیت می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
شهرام کرمی: جشنواره‌ کتاب رشد می‌تواند انگیزه مضاعفی برای نویسنده‌ها باشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، شهرام کرمی نویسنده نمایشنامه "شکار بزرگ شنبه" با ابرازخرسندی از انتخاب این کتاب در گروه نمایشنامه و فیلم‌نامه هجدهمین جشنواره "کتاب رشد" ، اظهارداشت: بابت کتاب‌هایی که نوشتم جوایز مختلفی دریافت کرده‌ام ولی از این که این جایزه به "شکار شنبه" تعلق گرفت خوشحالم چرا که جایزه جشنواره "کتاب رشد" در بین نویسنده‌ها و اشخاصی که در حوزه علوم تربیتی، پژوهشی، آموزشی و تحقیقی هم‌چنین افرادی که در حوزه کتاب‌های مبتنی بر اندیشه فعالیت می‌کنند؛ معتبر است.

وی با بیان این که جشنواره "کتاب رشد" به موضوع آثار بسیار اهمیت می‌دهد، ادامه داد: چند جایزه معتبر در حوزه ادبیات داریم که یکی از آن‌ها همین جشنواره رشد است. چیزی که اهمیت دارد این است در کشوری که صاحب فرهنگ، تاریخ و نویسنده‌های مختلف است و در تاریخ جهان بابت کتابخانه‌ها، نویسنده‌ها، پژوهشگران و دانشمندان مطرح بوده؛ پرداختن به رویدادهای حوزه ادبیات، کتاب و کتابخوانی اهمیت دارد. به‌نظرم این که آموزش و پرورش آمده و یک رویداد را چندین سال برگزار می‌کند جای قدردانی دارد؛ چون معمولا آموزش و پرورش را یک نهاد، سازمان و وزارتخانه‌ای می‌شناسند که باید در امر تعلیم و تربیت فعالیت داشته باشد. وقتی در حوزه کتاب به‌ویژه در نگاه حرفه‌ای جشنواره برگزار می‌شود نشان می‌دهد متولیان حوزه این وزارتخانه و سازمان پژوهشی به درستی به اهمیت کتاب و کتابخوانی و جشنواره پرداختند. همین رویداد می‌تواند انگیزه مضاعفی برای همه نویسنده‌ها باشد که با این شوق و انگیزه آثاری را خلق کنند و بدانند رویدادی هست که به موضوعات حوزه ادبیات و کتاب اهمیت می‌دهد.

کرمی در مورد نمایشنامه "شکار شنبه"، گفت: این متن سال گذشته از سوی انتشارات سروش منتشر شده است. خوشبختانه با اقبال خوبی روبرو شد پیش از این جشنواره کاندید جایزه برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود. داستان آن روایت یک شخصیت با نام شنبه است که می‌خواهد بزرگ‌ترین شکار دنیا را پیدا کند و در طول سفر به یک آگاهی و بینش جدید می‌رسد. این نمایشنامه را سال‌ها پیش اجرا کردم و منتخب شانزدهمین جشنواره بین‌اللملی تئاتر کوک و نوجوان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار