فرهاد قاسم پور*

جشنواره معلمان هنرمند؛ گام کوچکی در راستای تحقق اسناد بالادستی

به استناد به راهکار شماره 6-8 سند تحول بنیادین، وزارت آموزش و پرورش باید ضمن تقویت شایستگی‌های حرفه ای معلمان و مدیران سازوکارهای اجرایی برای مشارکت فعال و موثر ایشان در برنامه‌های تربیتی و فعالیت‌های پرورشی مدارس را فراهم کند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد

نخستین جشنواره معلمان هنرمند، گام کوچکی است که وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق اسناد بالادستی و ارج نهادن به سرمایه های فرهنگی و هنری خود که معلمان هنرمند هستند برداشته است.

استفاده از هنر و زبان هنر برای بیان دیدگاه ها و ارتباط با مخاطبان از مهمترین ابزار های ارتباطی جهان امروز است. نظام تعلیم و تربیت کشورمان نیز به عنوان دستگاهی که بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده است ناگزیر از این واقعیت است.

وزارت آموزش و پرورش با برگزاری جشنواره معلمان هنرمند، ضمن ارج‌ گذاری و معرفی توانمندی‌ ها و مهارت‌ های علمی، ادبی و هنری معلمان و تکریم سرمایه های فرهنگی خود و نگاه مجدد و عمیق تر به آفرینش‌های معلمان هنرمندبرآن است تا با استفاده از زبان هنر با مخاطبان خود بیش از پیش ارتباط برقرار کند.

استفاده از ظرفیت معلمان هنرمند در راستای اهداف برنامه درس ملی و فعالیت های تربیتی و شناسایی استعداد ها و ظرفیت های هنری معلمان کشور به عنوان یکی از سرمایه های ارزشمند فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و احیای زنگ هنر به عنوان یکی از مهمترین بسترهای شکوفایی خلاقیت و استعداد های دانش آموزان از مهمترین رویکردهای وزارت آموزش و پرورش در برگزاری جشنواره معلمان هنرمند است.

امید است با مشارکت گسترده معلمان هنرمند در نخستین رویداد فرهنگی هنری معلمان در سطح کشور شاهد اتفاقات مثبت و تأثیر گذاری در این حوزه باشیم و زنجیره فعالیت های فرهنگی هنری معلمان در آموزش پرورش از جشنواره فیلم رشد تا جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند کاملتر شود.

استان فرهنگ پرور فارس که خود ستارگان درخشانی در آسمان فرهنگ و ادب ایران زمین داشته است، میزبان نخستین جشنواره معلمان هنرمند است تا زنگ کلام سعدی در گوش جانمان دوباره به صدا درآید که «هنرمند هرجا که رود قدر بیند و بر صدر نشیند» و باشد که برگزاری این رویداد فرهنگی هنری تحقق این هدف بزرگ در آموزش و پرورشرا نزدیک تر و سریعتر نماید.

*معاون برنامه ریزی فعالیت‌های فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار